Tesco: Fleksitarianie nakręcają bezmięsny trend

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2019 12:51

Tesco: Fleksitarianie nakręcają bezmięsny trend fot. shutterstock

W Tesco prawdziwe mięso i substytuty mięsa będą teraz znajdować się obok siebie. Brytyjska sieć supermarketów zauważyła, że ​​weganizm jest największym od dekady trendem żywnościowym i odpowiada na niego uruchamiając nową ladę mięsną.

Obecnie, według badania Kantar, w jednym proc. wszystkich gospodarstw domowych mieszka weganin, w 5 proc. wegetarianin, a  w 10 proc. osoby, które określa się jako fleksitarian (eliminują mięso z diety). Częściowo, dzięki kampaniom takim jak „Poniedziałki bez mięsa”, 21 proc. wszystkich brytyjskich gospodarstw domowych zmniejszyło spożycie mięsa, a według „Veganuary 2019” w trakcie kampanii sprzedano 150 mln posiłków bez mięsa więcej, niż w poprzednim roku.

Fleksitarianie najbardziej "nakręcają" ten trend: w Wielkiej Brytanii 92 proc. posiłków roślinnych spożywanych w 2018 r. zostało zjedzonych przez nie-wegan. - Widzimy nowy rodzaj shopperów - bardziej świadomych własnego zdrowia i zmian zachodzących w środowisku oraz zadowolonych z dokonywania zmian w diecie - mówi Derek Sarno, który w Tesco sprawuje stanowisko dyrektora ds. innowacyjnych produktów roślinnych.

- Wzrost spożycia żywności na bazie roślin i rosnąca grupa fleksitarian, którzy świadomie rezygnują z mięsa, ma ogromny wpływ na sposób, w jaki wielu ludzi robi zakupy i handel detaliczny musi się do tego dostosować - uważa Sarno. - Produkty pochodzenia roślinnego są obecnie tak wysokiej jakości, że nawet mięsożercy włączają je do swojej diety. Rozsądne jest więc, aby te produkty były w sklepie w tym samym miejscu, co da kupującym realny wybór - dodał dyrektor Tesco.

Większe supermarkety sieci już teraz mają nowe lodówki w dziale mięsnym: obok prawdziwego mięsa są w nich produkty wegańskie i wegetariańskie od takich marek jak Heck, Vivera, Beyond Meat i The Vegetarian Butcher. Według Tesco najlepszym sposobem na promowanie zdrowia i zrównoważonego rozwoju jest zachęcenie klientów do spożywania większej ilości warzyw, mniejszej ilości mięsa oraz zwiększenia spożycia alternatywnych produktów na bazie roślin.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.