Tesco na rodzimym rynku wciąż traci udziały. Lidl i Aldi zyskują

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 20 sierpnia 2019 15:37

W ciągu 12 tygodni zakończonych 11 sierpnia 2019 r., sprzedaż w supermarketach w Wielkiej Brytanii, liczona rok do roku, nie zmieniła się – informuje IGD Retail Analysis, na podstawie danych Kantar.

Największym wzrostem może pochwalić się sieć Ocado. W okresie zakończonym 11 sierpnia 2019 r. sprzedaż w sklepach pod tym szyldem wzrosła o 12,6 proc., dzięki czemu udział w rynku tej marki wzrósł rdr z 1,2 proc. do 1,4 proc.

- Na początku tego miesiąca Ocado podpisało umowę z M&S, w ramach której M&S przejmuje połowę działalności Ocado Retail. Zastrzyk gotówki chce pomóc detaliście i przyspieszyć jego rozwój – oceniają analitycy IGD Retail Analysis.

Obaj wiodący dyskonterzy na brytyjskim rynku: Aldi i Lidl, nadal mocno się rozwijają. - Sprzedaż Lidla wzrosła o 7,7%, w porównaniu z 7,0% w ciągu poprzednich 12 tygodni. W związku z tym detalista osiągnął rekordowy udział w rynku wynoszący 5,9%. Wztost był efektem połączenia nowych otwarć sklepów i rosnących rozmiarów koszyka zakupowego – napisali analitycy w raporcie.

Wzrost Aldi w tym okresie wyniósł 6,2%, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z 6,7% zaobserwowanym w poprzednim okresie 12 tygodni. Wśród pozostałych sieci handlowych, wzrost sprzedaży zanotował jeszcze Co-op (o 0,2%).

Pod względem spadku sprzedaży, najgorszy wynik zanotował Morrisons – sprzedaż tej sieci spadła rdr o 2,7 proc., a udział w rynku zmniejszył się z 10,3 proc. do 10,1 proc.

Sprzedaż Sainsbury  pogorszyła się o 0,6%, co i tam było lepszym wynikiem niż w poprzednim okresie 12 btygodni (spadek o 2,3%). - Wydajność została podniesiona dzięki wyższemu poziomowi promocji i strategii blokowania cen. Po raz pierwszy Sainsbury's osiąga najlepsze wyniki w Wielkiej Czwórce od listopada 2017 roku – ocenia IGD.

Z kolei udziały Tesco spadły do 27 proc., z 27,4 proc. notowanych rok wcześniej, po spadku sprzedaży rdr o 1,6 proc. ASDA pogorszyła udział rynkowy do 14,9 proc., z 15,2 proc. rok wcześniej. Sprzedaż w tej sieci obniżyła się rdr o 1,5 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 832

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 436466

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.