Tesco na rodzimym rynku wciąż traci udziały. Lidl i Aldi zyskują
W ciągu 12 tygodni zakończonych 11 sierpnia 2019 r., sprzedaż w supermarketach w Wielkiej Brytanii, liczona rok do roku, nie zmieniła się – informuje IGD Retail Analysis, na podstawie danych Kantar.
Największym wzrostem może pochwalić się sieć Ocado. W okresie zakończonym 11 sierpnia 2019 r. sprzedaż w sklepach pod tym szyldem wzrosła o 12,6 proc., dzięki czemu udział w rynku tej marki wzrósł rdr z 1,2 proc. do 1,4 proc.
- Na początku tego miesiąca Ocado podpisało umowę z M&S, w ramach której M&S przejmuje połowę działalności Ocado Retail. Zastrzyk gotówki chce pomóc detaliście i przyspieszyć jego rozwój – oceniają analitycy IGD Retail Analysis.
Przeczytaj także:
Obaj wiodący dyskonterzy na brytyjskim rynku: Aldi i Lidl, nadal mocno się rozwijają. - Sprzedaż Lidla wzrosła o 7,7%, w porównaniu z 7,0% w ciągu poprzednich 12 tygodni. W związku z tym detalista osiągnął rekordowy udział w rynku wynoszący 5,9%. Wztost był efektem połączenia nowych otwarć sklepów i rosnących rozmiarów koszyka zakupowego – napisali analitycy w raporcie.
Wzrost Aldi w tym okresie wyniósł 6,2%, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z 6,7% zaobserwowanym w poprzednim okresie 12 tygodni. Wśród pozostałych sieci handlowych, wzrost sprzedaży zanotował jeszcze Co-op (o 0,2%).
Pod względem spadku sprzedaży, najgorszy wynik zanotował Morrisons – sprzedaż tej sieci spadła rdr o 2,7 proc., a udział w rynku zmniejszył się z 10,3 proc. do 10,1 proc.
Sprzedaż Sainsbury pogorszyła się o 0,6%, co i tam było lepszym wynikiem niż w poprzednim okresie 12 btygodni (spadek o 2,3%). - Wydajność została podniesiona dzięki wyższemu poziomowi promocji i strategii blokowania cen. Po raz pierwszy Sainsbury's osiąga najlepsze wyniki w Wielkiej Czwórce od listopada 2017 roku – ocenia IGD.
Z kolei udziały Tesco spadły do 27 proc., z 27,4 proc. notowanych rok wcześniej, po spadku sprzedaży rdr o 1,6 proc. ASDA pogorszyła udział rynkowy do 14,9 proc., z 15,2 proc. rok wcześniej. Sprzedaż w tej sieci obniżyła się rdr o 1,5 proc.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 09:20 Gdzie po choinkę? Do sieci DIY i hipermarketów
- 09:14 LPP wyemitował obligacje o wartości 300 mln zł
- Cz 21:53 GIS ostrzega: bambusowy kubek Bamboo Geo nie nadaje się do kontaktu z żywnością
- Cz 21:43 Skiba: Podatek handlowy, prędzej czy później, wejdzie w życie
- Cz 21:40 20 lat za oszustwa na portalach aukcyjnych
- Cz 20:23 Grupa Metro z najlepszym wynikiem w hurcie od 10 lat m.in. dzięki Europie...
- Cz 15:06 EY: 6 kluczowych zasad na drodze do rentownego wzrostu
- Cz 14:16 Empik najemcą N-Parku
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
Listopad w handlu: Tesco zmierza do mety, debiut Eurospara, nowe koncepty...
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 6 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.