Tesco ocenia, że zgoda na fuzję Sainsbury’s – Asda powinna być warunkowa
Zgoda regulatora na przejęcie przez Sainsbury’s sieci Asda nie powinna być bezwarunkowa – ocenia lider rynku brytyjskiego Tesco. W swoim wniosku do organu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) Tesco ocenia, że połączenie przyniesie niewiele bezpośrednich korzyści dla klientów – informuje agencja Reuters.
Połączenie Sainsbury's, który jest drugą co do wielkości firma detaliczną w Wielkiej Brytanii i trzeciej na rynku sieci Asda mogłoby zdetronizować Tesco z pozycji lidera. Wartość transakcji szacowana jest na 7,3 miliarda funtów (9,4 miliarda dolarów).
W ubiegłym roku CMA wydała zgodę na przejęcie hurtownika Bookera przez sieć Tesco. CMA zaskoczyła wszystkich tym, że zgoda została wydana bez wymogu jakichkolwiek dodatkowych działań, takich jak zbycie sklepów lub ograniczenie działalności.
Przeczytaj także:
Według Tesco, nie oznacza to, że regulator także i tym razem powinien zwolnić biorące udział w fuzji sieci z dodatkowych działań. Tesco zauważyło, że Sainsbury's i Asda nie proponują żadnych dużych oszczędności kosztów operacyjnych, ponieważ zamierzają zachować odrębność swoich marek.
Spółki Sainsbury's i Asda oceniają, że po połączeniu grupa będzie dążyć do synergii w wysokości co najmniej 500 milionów funtów - 350 milionów z nich będzie pochodzić z harmonizacji cen od dostawców. Kluczowym argumentem obu spółek jest to, że transakcja obniży ceny "na przedmioty codzienne" o około 10 procent i poprawi ofertę dla klientów obu marek, jednocześnie umożliwiając dostawcom rozwój działalności.
Jednak nie wszyscy zgadzają się z ta wizją. Gracz numer cztery – sieć Morrisons - wyraziła obawy o stworzenie "skutecznego duopolu", kontrolującego ponad 60 procent rynku. Zaniepokojenie wyrazili także rolnicy i dostawcy.
CMA podało w zeszłym miesiącu, że wstępne ustalenia dotyczące fuzji mogą zostać wydane na początku przyszłego roku, a końcowy raport w marcu.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
david 2018-12-06 13:57:37
Kali brać dobrze ! Kaliemu brać niedobrze !
WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Coca-Cola startuje z muzyczną loterią
-
Co trzecia osoba niepełnosprawna w wieku produkcyjnym jest aktywna zawodowo
- Śr 20:02 Ruszyła budowa Galerii Chełm. Lidl wśród najemców
- Śr 20:02 Raport Opineo.pl i Nielsen: Motorem sprzedaży w internecie są tzw. connected...
- Śr 20:02 Zatory płatnicze – zmora handlu i dostawców. Jaki kształt przyjmie regulacja?
- Śr 18:52 TFI Capital Partners chce zyskać jeszcze rok na sprzedaż Piotra i Pawła
- Śr 17:46 Intermarche w Morągu zlikwidowane
- Śr 16:03 Piotr i Paweł planuje nowy wystój w sklepach. Skąd pieniądze?
- Śr 15:49 Chanel kontra Vabun: Renomowane znaki towarowe cieszą się silniejszą ochroną
- Śr 15:16 Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Tesco zwolni setki menadżerów?
- 6 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.