Tesco odbiło się od dna. Są wzrosty LFL - także w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2018 10:20

Tesco odbiło się od dna. Są wzrosty LFL - także w Polsce Fot. Shutterstock.com

Tesco odnotowało wzrost sprzedaży LfL o 2,2 proc. w Wielkiej Brytanii i Irlandii w okresie obejmującym 19 tygodni, zakończonym w dniu 6 stycznia. W Europie Środkowej odnotowano wzrost sprzedaży LfL o 0,6 proc. Tesco osiągnęło także wzrost sprzedaży porównywalnej w Polsce, co jest szczególnie ważne w kontekście trudnego, konkurencyjnego rynku. Czechy i Słowacja osiągnęły dobre wyniki dzięki inwestycjom w unowocześnianie sklepów detalisty. Sprzedaż całkowita po stałym kursie w Europie Środkowej była niższa o 1 proc.

W III kw. 2017/2018 sprzedaż LfL Tesco w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,3 proc., a w Irlandii aż o 3,3 proc., co jest najlepszym wynikiem sieci od ponad pięciu lat. Sprzedaż LfL w okresie świątecznym w wielkiej Brytanii wzrosła 1,9 proc., a w Irlandii o 4 proc. Sprzedaż całkowita w Wielkiej Brytanii i Irlandii była w sumie wyższa o 2,5 proc. O tyle samo wzrosła w okresie 19 tygodni 2017/18.

W Europie Środkowej wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,8 proc., a sprzedaż przedświąteczna LfL była wyższa o 0,2 proc. Jenak sprzedaż całkowita w III kw. 2017/18 była niższa o 0,8 proc.

Przeczytaj także:

Czytaj także: Związkowcy diagnozują sytuację w Tesco: Zła organizacja pracy, brak strategii w Polsce
Tesco w styczniu i w lutym przeprowadzi zwolnienia grupowe

Najgorzej Tesco radzi sobie w Azji, gdzie po 19 tygodniach roku finansowego 2017/18 sprzedaż LfL była niższa o 11,1 proc. (spadek o 9,6 proc. w III kw. 2017/18, spadek o 13,8 proc. w okresie świątecznym).

Tesco odnotowało wzrosty w Wielkiej Brytanii już ósmy kwartał z rzędu, przy czym wszystkie formaty i kanały odnotowują pozytywne wyniki - w hipermarketach Extra sprzedaż LfL wzrosła o 1,8 proc., a w sklepy convenience o 2,3 proc. Sprzedaż internetowa w Wielkiej Brytanii wzrosła o 5 proc.

 - Podczas gdy inflacja wciąż utrzymuje się na rynku brytyjskim, postawiliśmy na kontynuację współpracy z naszymi dostawcami, aby złagodzić jej wpływ na naszych klientów - podało Tesco w oświadczeniu. - W rezultacie do tej pory wpływ inflacji na ceny w Tesco był niższy niż w przypadku naszych konkurentów.

W okresie świątecznym Tesco odnotowało wzrost sprzedaży o 1,9 proc. LfL, jednak pozytywne wyniki sprzedaży żywności w tym okresie (+ 3,4 proc.) zostały zrównoważone spadkiem cen i sprzedaży wyrobów tytoniowych ze względu na sytuację firmy Palmer & Harvey. Z kolei sprzedaż odzieży w tym okresie wzrosła o 5 proc.

Tydzień świąteczny był "najbardziej intensywnym tygodniem sprzedaży", a sprzedaż świeżej żywności wzrosła o 4 proc. Należy jednak pamiętać, że Wigilia wypadła w niedzielę, co pomogło zmaksymalizować obroty.

Komentując wyniki brytyjskiej grupy, dyrektor generalny Tesco, Dave Lewis, powiedział: - Przez cały ten okres osiągaliśmy lepsze wyniki niż rynek dzięki naszej najbardziej konkurencyjnej ofercie od wielu lat. Przyspieszyliśmy szczególnie w trzecim kwartale i w grudniu, a cztery tygodnie przed Bożym Narodzeniem przyniosły rekordową sprzedaż i wolumen w Wielkiej Brytanii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jeszcze klient TESCO 2018-01-13 14:47:27

    Slep Tesco przy Mrągowskiej w Poznaniu - toalety dla klientów w tragicznym stanie. Kiedy poprawicie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.