Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Tesco pada ofiarą coraz ostrzejszej wojny cenowej

Autor: Financial Times 2 czerwca 2014 11:32

Wszystko wskazuje na to, że kwartalne wyniki, jakie ma ogłosić w tym tygodniu sieć Tesco, będą dla największego brytyjskiego detalisty najgorszymi od nawet dwóch dekad. Jak informuje "Financial Times", Tesco pada ofiarą coraz ostrzejszej wojny cenowej supermarketów.

Barclays Capital i Deutsche Bank spodziewają się spadku sprzedaży Tesco w Wielkiej Brytanii o 4 proc. w sklepach otwartych co najmniej od roku. Spadek taki miał nastąpić w ciągu trzech miesięcy przed 24 maja. Jak przewiduje JPMorgan Cazenove, które również spodziewa się spadku o 4 proc., wyniki, jakie ogłosi Tesco będą "najgorszymi opublikowanymi przez tę spółkę w ciągu ostatnich 15-20 lat".
"Financial Times" pisze, że wyniki Tesco wskazują na to, że realizowana przez szefostwo firmy strategia nie działa, a spółka wcale nie jest w lepszej kondycji, niż jeszcze dwa czy trzy lata temu. Dyrektor generalny Tesco, Philip Clarke, 18 miesięcy temu rozpoczął proces odbudowy Tesco, zakładający m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta.
W lutym tego roku Tesco poinformowało, że przeznaczy 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, co miało być odpowiedzią na szybki rozwój niemieckich sieci dyskontów Aldi i Lidl.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Manager 2014-06-26 14:15:58

    Tworzyłam w latach 90-tych sieć TESCO /Madex-Savia-Tesco/ zaczęło się od Legnicy póżniej pierwszy Hipermarket Wrocław.Był to okres rozkwitu dla Tesco.Już czas na zmiany mentalności w umysłach zarządzających i decydujących.Wystarczy wysłać marketingowców do Lidla, Kauflandu i wyciągnąć odpowiednie wnioski???

  • Marta 2014-06-13 15:54:17

    Wielelat temu robilam duże zakupy w Makro. Potemzauwazyłam ,że produkty , które systematyczniekupuję są tańsze w Tesco. Wiele lat robiłam tam zakupy. Od dłuższego czasu sporadycznie kupuję , bo Tesco zrobiło sie bardzo drogie. Mając niepewność co do świezości produktów nie kupiłabym w cenie, jaką Tesco oferuje. A promocje też mnie nie zachecają, gdy widzę np. cene filetów z kurczaka po ok 15 zł za kg a potem gdy odleży swoje cena jest obniżona,ale nadal wysoka bo sprzedać trzeba . Takich filetów ,ktore swoje juz odleżały nie kupiłabym już.

  • klient 2014-06-03 11:01:25

    JAK MA SIE TAKICH MANAGERÓW , TO SĄ TAKIE WYNIKI.TABELKI, TABELKI, TABELKI.....

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,49

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.