Tesco planuje likwidację kolejnych 32 sklepów w Polsce. Sprzedaż niższa o 3 proc.

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2019 09:43

Tesco planuje likwidację kolejnych 32 sklepów w Polsce. Sprzedaż niższa o 3 proc. fot. Shutterstock.com

Grupa Tesco podała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku finansowego i okres Bożego Narodzenia. W tym czasie sprzedaż LfL w Europie Środkowej spadła o 3,0% (- 2.4% w Boże Narodzenie). Na wyniki mocno wpłynęła sytuacja w Polsce która zaniżyła wyniki Grupy. Dave Lewis, szef Tesco, omawiając wyniki wspomniał o zamknięciu 14 sklepów w Polsce w tym okresie i o 32 planowanych na przyszłość.

Grupa Tesco osiągnęła w trzecim kwartale roku obrotowego 2018/19 wzrost sprzedaży LfL o 0,5% i  o 1,5% w okresie świątecznym.

Grupa poinformowała, że ​​sprzedaż w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 1,9% w trzecim kwartale i o 2,6% w okresie świąt Bożego Narodzenia.

W Europie Środkowej sprzedaż LfL w trzecim kwartale spadła o 3,0% (- 2.4% w Boże Narodzenie), podczas gdy w Azji spadła o 8,0% (- 2,8% w Boże Narodzenie). Licząc po stałym kursie wymiany walut sprzedaż spadła o 5,2 proc. (w okresie Bożego Narodzenia o 4,9 proc.) To najgorszy z tegorocznych kwartałów. W I kw. sprzedaż była niższa o 2,9 proc. rdr., a w II kw. o 4,2 proc. Przy zmiennych kursach wymiany walut spadek sprzedaży w III kw. wyniósł 7,2 proc. (-5,1 proc. w okresie świąt). W I kw. sieć notowała wzrost o 0,7 proc., a w II kw. spadek o 5,8. Oznacza to, że spadki pogłębiają się z kwartału na kwartał.

- Jeśli chodzi o wyniki w Europie Środkowej, z wykluczeniem Polski, sprzedaż LfL w okresie 19 tygodni wzrosła rdr., w tym w okresie świątecznym - wzrosła o 1,1% - zaznacza szef Tesco Dave Lewis.

Dave Lewis zauważył, że regulacje dotyczące niedzielnego zamknięcia sklepów w Polsce wpłynęły na wyniki w kraju (spadek o 1,2%), a wykluczenie nierentownych towarów w sklepach spowodowało spadek sprzedaży o kolejne 1,8 proc.

Sieć w omawianym okresie zamknęła 14 sklepów, a na kolejne okresy planuje zamknięcie kolejnych 32.

- Kontynuujemy podnoszenie jakości naszej działalności w Europie Środkowej, dodatkowo obniżając koszty i koncentrując się na zrównoważonej, rentownej sprzedaży. (...) Siedem niedziele handlowych mniej w Polsce i dodatkowe święta w krótkim czasie w Polsce i na Słowacji wpłynęły na naszą sprzedaż sprzedaż (spadek o 1,2%). Nadal wychodzimy z nierentownych sklepów w Polsce, z 14 zamknięciami i 32 planowanymi zamknięciami w ramach trwającego przekształcania portfela - podkreśla szef Tesco. 

-  W Europie Środkowej kontynuujemy przekształcanie naszej działalności i jesteśmy pewni wyniku tych działań - podsumował Lewis.

 O planowanym zamknięciu kolejnych sklepów pisaliśmy w kwietniu 2018.

Sieć tłumaczy, że różnica między wzrostem sprzedaży LfL Grupy na poziomie 0,8 proc. i spadkiem sprzedaży o 0,2 proc., a przy stałych kursach wymiany walut o 0,1 proc. to wynik zamknięcia projektu Tesco Direct oraz zamknięć sklepów w Europie Środkowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ju 2019-01-10 14:44:29

    I prawidlowo, tak sie poprawia wyniki. Nierentownych sklepow sie nie utrzymuje. Niech to samo zrobi Carrefour, powinni sie uczyc od Tesco, bo tez nie bedzie wesolo, a ma troche nierentownych sklepow rowniez.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6834
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.