PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Tesco planuje w Polsce drastyczną obniżkę powierzchni handlowej i asortymentu

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2019 14:23

Tesco planuje w Polsce drastyczną obniżkę powierzchni handlowej i asortymentu Fot. Shutterstock

Docelowo Grupa Tesco zamierza zmniejszyć powierzchnię handlową w Polsce aż o 332,1 tys. mkw. Liczba sklepów ma wynieść 313. Spółka planuje także znacznie obniżyć asortyment w hipermarketach – z obecnych 41 tys. SKU do 11-13 tys. SKU – poinformowała spółka w prezentacji po publikacji wyników za pierwsze półrocze 2019/20.

Na koniec sierpnia 2019 roku Tesco posiadało w Polsce sklepy o łącznej powierzchni 7,47 mln sq. ft. (ok. 694,4 tys. mkw.). Brytyjski detalista przewiduje, że na koniec roku finansowego 2019/20 (czyli na koniec lutego 2020 r.) będzie posiadał w Polsce 6,3 mln sq. ft. (585,2 tys.mkw.). Jednak docelowo Tesco zamierza mieć w Polsce 3,9 mln sq. ft. powierzchni handlowej, czyli 362,3 tys. mkw., co oznacza łącznie utratę ok. 332,1 tys. mkw. wobec sierpnia ubiegłego roku.

Spółka zamierza także ograniczyć się do dwóch formatów i docelowo chce mieć w naszym kraju 97 kompaktowych hipermarketów oraz 216 supermarketów, czyli łącznie 313 sklepów. W sierpniu 2019 roku brytyjski detalista miał natomiast 353 sklepów – 63 hipermarketów, 71 kompaktowych hipermarketów oraz 219 supermarketów.

Z prezentacji spółki wynika zatem, że Tesco w Polsce całkowicie zrezygnuje z klasycznych hipermarketów, a skupi się wyłącznie na hipermarketach kompaktowych, czyli o mniejszej powierzchni. Tesco już w 2017 roku informowało, iż stawia na mniejsze hipermarkety, w niektórych przypadkach zmniejszając powierzchnię sprzedaży aż dwukrotnie, tak jak w Krakowie, gdzie zredukowano ją z 12 tys. do 6,9 tys. mkw.

W hipermarketach kompaktowych liczba pozycji asortymentowych ma wynieść docelowo 11-13 tys. SKU, podczas gdy obecnie w największych sklepach Tesco sprzedawanych jest nawet 41 tys. SKU. Natomiast w supermarketach asortyment zostanie ograniczony z 8 tys. do 4 tys. SKU.

Grupa Tesco w Polsce w pierwszym półroczu roku 2019/2020 osiągnęła 4,09 mld zł przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż liczona w funtach wyniosła 841 mln. W prezentacji po wynikach spółka podała, że jej celem jest osiągnięcie w Polsce 1 mld funtów przychodów oraz marży operacyjnej na poziomie 3 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


  • pracownik 2019-10-02 14:55:34

    to odkryliście wielką niewiadomą!!! od 2 mc wszystkie wielkopowierzchniowe sklepy przechodzą proces zmniejszenia powierzchni sprzedażowej, a wy dopiero teraz o tym piszecie? Lepiej dajcie znać co ze sklepami które niby są sprzedane, co dalej z pracownikami, bo tam pracują ludzie, a nie "cyferki"

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,50

  • Min

    3,38

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7255
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.