Tesco traci udziały w brytyjskim rynku

Autor: The Grocer 1 lipca 2014 15:41

Sprzedaż w sklepach Tesco w okresie 12 tygodni kończących się 22 czerwca spadła w rodzimej dla tej sieci Wielkiej Brytanii o 1,9 proc. Równocześnie udziały Tesco w brytyjskim rynku zmalały z 30,3 proc. przed rokiem do 28,9 proc. w analizowanym okresie - poinformował "The Grocer", powołując się na wyniki panelu Kantar Worldpanel.

Przypomnijmy, oficjalne wyniki ogłoszone przez Tesco 4 czerwca bieżącego roku pokazywały spadek sprzedaży like-for-like (z wyłączeniem paliw) w pierwszym kwartale 2014/2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) w Wielkiej Brytanii o 3,7 proc. Dla całej grupy spadek ten wyniósł 3,2 proc, podczas gdy w Polsce zanotowano wzrost sprzedaży like-for-like o 0,5 proc.

Jak pokazują wyniki panelu Kantar Worldpanel, w czasie gdy sprzedaż Tesco maleje, dobre wyniki notują konkurencyjne sieci: Sainsbury's (wzrost sprzedaży o 3 proc. i udziałów w rynku z 16,6 proc. rok temu do 16,7 proc.) i Asda (wzrost sprzedaży o 3,6 proc. przy wzroście udziałów w rynku z 16,9 proc. do 17,1 proc.). Spadła natomiast sprzedaż sieci Morrisons (-3,8 proc. w ciągu przebadanych 12 tygodni; spadek udziałów w rynku z 30,3 proc. przed rokiem do 28,9 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,67

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.