Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Tesco uruchamia market przyszłości z kącikiem dla dzieci, kosmetyczką i restauracją

www.portalspozywczy.pl 9 sierpnia 2013 12:37

Tesco uruchamia market przyszłości z kącikiem dla dzieci, kosmetyczką i restauracją

12 sierpnia w Watford (hrabstwo Hertfordshire) w Wielkiej Brytanii uruchomiony zostanie hipermarket Tesco Extra w zupełnie nowej formule. Bardziej przypominać on będzie galerię handlową, niż hipermarket. To fundamentalna zmiana oraz, jak zapewniają władze spółki, próba przetestowania, jak wyglądać będą hipermarkety przyszłości. Niewykluczone, że część nowych rozwiązań w przyszłości pojawi się też w Polsce.

W odmienionym Tesco Extra w Watford znajdą się m.in. kącik dla dzieci Tesco loves Baby, kosmetyczka, piekarnie Euphorium Bakery i The Bakery Project, restauracja Giraffe (niedawna akwizycja Tesco), stoisko z marką odzieżową F&F, apteka i optyk. Oprócz tego w hipermarkecie, którego powierzchnia wynosi ok. 7,5 tys. mkw., znajdzie się punkt, w którym można za darmo ćwiczyć jogę, bądź też uczestniczyć w lekcjach gotowania.
- Watford reprezentuje fundamentalną zmianę w sposobie robienia przez ludzi zakupów. Coraz więcej naszych klientów idzie na zakupy w swoim wolnym czasie. Chce poprzeglądać ubrania, zjeść jakiś posiłek lub napić się kawy, a oprócz tego zrobić zwykłe tygodniowe zakupy - komentuje nowy koncept Chris Bush, managing director w brytyjskim Tesco.
Hipermarket w Watford na razie będzie jedynym odmienionym w ten sposób punktem Tesco Extra. Można się jednak spodziewać, że o ile pomysł wypali, przynajmniej część jego rozwiązań zacznie być wprowadzanych również w innych krajach, w tym w Polsce.

- Ogłoszono już koniec ery hipermarketów. Nie zgadzam się z tą tezą. Duże sklepy będą nadal istniały. Są w stanie sobie dobrze radzić na rynku, szczególnie te w dobrych lokalizacjach. Hipermarkety będą się jednak zmieniać i ewoluować, dostosowując do wymagań konsumentów. Skończyła się w Polsce wojna na ilość sklepów, teraz liczy się jakość. Z naszym zapleczem dystrybucyjnym, włączając sprzedaż przez internet, możemy dotrzeć do 80-90 proc. klientów w Polsce - powiedział niedawno serwisowi portalspożywczy.pl Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.
Piotr Korek, wiceprezes Tesco ds. inwestycji tłumaczy, że handel szybko się zmienia, a Tesco stara się szybko reagować na zachodzące zmiany. - Jestem pewien, że za 10 lat hipermarket będzie działał w zupełnie innym koncepcie, dostosowanym do potrzeb przyszłego klienta. Będzie to kolejna, jeszcze lepsza generacja Tesco Extra. To klient wymusza zmiany, jednak my także staramy się proponować mu nowe rozwiązania z nadzieją, że niektóre z nich zaakceptuje - mówi Piotr Korek.
Na polskim rynku Tesco działa od 1995 roku. W naszym kraju grupa zatrudnia blisko 30 tys. pracowników w sklepach, centrach dystrybucji oraz biurach. Brytyjska spółka w Polsce posiada 450 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.