Tesco: Zmniejszenie ilości cukru w napojach poprzedziło kilka miesięcy przygotowań

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2017 09:55

We wrześniu Tesco ogłosiło zmniejszenie ilości dodawanego cukru we wszystkich napojach marki własnej do mniej niż 5 gramów na 100 mililitrów. - Innowacja o tak wielkiej skali to coś, co wymaga długich miesięcy przygotowań. Zanim produkty trafiły na półki, musieliśmy opracować nowe receptury i przetestować wszystkie produkty razem z naszymi klientami – mówi Wiesława Sznajdrowska-Kurylak, menedżer Działu Jakości, Tesco Europa Środkowa.

I dodaje: - Zmiana ta nie byłaby możliwa bez naszych partnerów – dostawców produktów. Na początku przygotowali oni nowe receptury i wybrali najlepsze z nich, konsultując się z działem jakości naszej firmy. Następnie wspólnie pracowaliśmy nad próbkami produktów, aż osiągnęliśmy oczekiwaną przez nas jakość.

Zatwierdzone wewnętrznie próbki zostały przekazane do testów konsumenckich w Centrach Oceny Produktów zlokalizowanych 4 krajach. Klienci porównywali istniejące produkty z tymi o nowej recepturze, skupiając się na smaku, wyglądzie, fakturze i kolorze. - Jeśli ocena nie była pozytywna, wracaliśmy do etapu opracowywania receptur. W tym ważnym punkcie naszego projektu wzięło udział 100 klientów – tłumaczy Wiesława Sznajdrowska-Kurylak.

Gdy próbki zostały zaakceptowane przez klientów, mogły rozpocząć się prace nad opakowaniami – tu chodziło głównie o korekty na etykietach. Następnie odświeżone produkty z nowymi recepturami i etykietami stopniowo zastępowały na półkach swoje „stare” odpowiedniki. Wtedy, pod koniec września Tesco mogło ogłosić, iż wszystkie nasze napoje zawierają mniej niż 5 gramów dodanego cukru na 100 mililitrów.

- Był to świetny przykład współpracy zespołów Tesco z naszymi dostawcami. A wszystko po to, byśmy mogli pomóc naszym klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów – podsumowuje Wiesława Sznajdrowska-Kurylak.

Przypomnijmy, że pod koniec września siec Tesco poinformowała, iż wprowadza nowy standard w napojach marki własnej: mniej niż łyżeczka cukru w 100 mililitrach. Mniejsza zawartość cukru ma pomóc klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów podczas zakupów.

Tesco przeanalizowało skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml.

Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia, dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10% łącznie spożywanych kalorii. Zmiana receptur napojów Tesco oznacza, iż klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie 4 100 ton cukru mniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.