Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Tesco znacząco poprawia wyniki w Polsce, chociaż nadal na minusie

Autor: www.dlahandlu.pl 4 grudnia 2013 09:53

Tesco znacząco poprawia wyniki w Polsce, chociaż nadal na minusie

Grupa Tesco podała wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku. W tym czasie sprzedaż całej Grupy wzrosła o 0,6 proc. (z wyłączeniem paliw przy aktualnym kursie walut). Sprzedaż międzynarodowa wzrosła o 0,1 proc., w Azji o 1,1 proc. w Wielkiej Brytanii o 0,9 proc. Spadek o 1 proc. zanotowano natomiast w Europie. Biorąc pod uwagę sprzedaż LfL (również z wyłączeniem paliw) firma zanotowała spadki we wszystkich wymienionych wyżej regionach: Grupa - spadek o 2,5 proc., sprzedaż międzynarodowa - 4,6 proc., Azja - 5,1 proc., Europa - 4 proc., a Wielka Brytania -1,4 proc.

W rozbiciu na poszczególne kraje europejskie sprzedaż LfL (zwyłączeniem paliw) w trzecim kwartale wygląda następująco: Czechy - spadek o 4,9 proc.(5 proc. w drugim kwartale), Węgry - 1,3 proc.(0,4 proc. w drugim kwarale), Polska - 0,7 proc.(4,5 proc. w drugim kwartale), Słowacja - 5,7 proc.(4,4 proc. w II kw.), Turcja - 3,5 proc. (10,7 proc. w II kw.), Irlandia - 8,1 proc.(4,4 proc. w II kw.).

Firma wyjaśnia, że w Polsce po decyzji o zainwestowaniu w ofertę w pierwszej połowie roku sprzedaż znacznie wzrosła pomimo zwiększonej aktywności konkurencji.

Przeczytaj także:

Przypomnijmy, wyniki Tesco za okres 26 tygodni kończący się 24 sierpnia 2013 r. (I półrocze roku podatkowego 2013/2014) przedstawiały się następująco:  zysk z działalności handlowej wyniósł 1,6 mld funtów (spadek o 7,6 proc. przy aktualnym kursie wymiany); w Wielkiej Brytanii zyk na działalności handlowej wyniósł 1,131 mln funtów (wzrost o 1,5 proc.), a w Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) - 33 mln funtów (spadek aż o 67,8 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-12-05 10:15:44

    W Tesco drogo. Trzy razy zrobilam zakupy, gdy dostawa byla bezplatna. Wybralam kilka produktow, których ceny moglam zaakceptować , tym bardziej ,że mialam kupon rabatowy. Zagladam do etesco ,ale ceny mnie odstraszają. Wczoraj dostalam kupon rabatowy na 20zl i mogłam zrobić zakupy na 207zl ,poodjęciu rabatu do zaplacenia 191.Mleko UHT , które kupowałam niegdyś w ilości ok. 30l miesiecznie,zaprzestałam kupowania. (sama robilam jogurty).Dopiero z rabatem kupilam 24 l. Przy okazji inne produkty, ktore rzadko kupuje . Bez tego kuponu rabatowego nie złozyłabym zamowienia.

  • Były gracz giełdowy 2013-12-04 13:27:23

    CYTAT Z W/W -Firma wyjaśnia, że w Polsce po decyzji o zainwestowaniu w ofertę w pierwszej połowie roku sprzedaż znacznie wzrosła pomimo zwiększonej aktywności konkurencji.- Dlatego mamy kryzys finansowy, ponieważ takie bzdury są podawane na giełdę.

    W sobotę otworzył się Auchan Bronowice, Tesco nie zrobiło nic , pozwoliło się Auchan otworzyć bez problemów , mimo iż nie było szałowych promocji , to jednak do kas było się trudno dostać . Mangerów z wyższych stanowisk było dużo na zakupach a w poniedziałek wypełnili tabelki , bo papier wszystko przyjmuje.

  • klient 2013-12-04 12:16:28

    to jest ciekawe, nie ma klientów w Tesco a wynik się poprawił....

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.