PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Tesco znalazło sposób na sprzedaż żywych karpi

Autor: dlahandlu.pl 23 listopada 2019 10:15

Tesco znalazło sposób na sprzedaż żywych karpi Fot. Shutterstock

Żywych karpi, zgodnie z oficjalnymi stanowiskami, nie kupimy w takich sieciach sklepów jak Lidl, Biedronka, Bi1, Auchan, Selgros i Tesco. Auchan, Selgros i Tesco zrezygnowały ze sprzedaży żywych karpi na skutek kampanii informacyjnych prowadzonych przez organizacje prozwierzęce (Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva, Compassion Polska, Fundacja Alberta Schweitzera, Stowarzyszenie Otwarte Klatki) oraz ze względu na oczekiwania konsumentów. Jak się okazało na początku bieżącego tygodnia, przed niektórymi sklepami sieci Tesco będzie można kupić żywe karpie od prywatnych hodowców - dowiedzieliśmy się od Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

- Zgodnie z informacją, jaką otrzymaliśmy od Tesco i jaką otrzymała Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva!, Tesco faktycznie nie będzie prowadzić sprzedaży żywych karpi na salach sprzedażowych i nie będzie promować takiej sprzedaży, ale będzie udostępniać swoje parkingi i tereny przy sklepie na taką sprzedaż. Jako Stowarzyszenie uważamy, że postawa sieci Tesco jest niespójna i oczekujemy, że Tesco całkowicie zrezygnuje ze sprzedaży żywych karpi - zarówno na salach sprzedażowych, jak i na parkingach i terenach należących do sieci - komentuje w rozmowie z dlahandlu.pl Maria Madej ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

- Jako Stowarzyszenie Otwarte Klatki prowadzimy w dalszym ciągu rozmowy z sieciami Kaufland, Carrefour, Makro i E.Leclerc, jednak żadna z tych sieci nie podjęła jeszcze decyzji o rezygnacji ze sprzedaży żywych karpi. W tym roku kontynuujemy kampanię informacyjną o dobrostanie ryb skierowaną do klientów sieci sklepów, które dotychczas nie zrezygnowały ze sprzedaży żywych karpi - dodaje Maria Madej.

Konsumenci mają możliwość wywarcia wielkiego wpływu na decyzje detalistów poprzez tak proste działanie jak podpisanie petycji przeciwko sprzedaży żywych karpi (pod którą podpisało się ponad 33 tysiące osób), poprzez rezygnację z zakupu żywego karpia czy reagowanie na krzywdę dziejącą się karpiom. Temat dobrostanu ryb zdecydowanie nie jest obcy polskim konsumentom - według badań CBOS z marca 2018 roku aż 86% Polaków popiera zakaz transportu żywych ryb bez dostatecznej ilości wody umożliwiającej oddychanie - podaje Stowarzyszenie.

Przypomnijmy: we wrześniu Tesco Polska podjęło decyzję o rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia. Całość oferty rybnej sklepów Tesco składać się będzie z produktów chłodzonych i mrożonych – poinformowała wówczas organizacja zajmująca się zwierzętami hodowlanymi Compassion Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Jo 2019-12-11 22:49:14

    Jeszcze jajek zabrońcie sprzedawać czuby!

  • gal, nie anonim :) 2019-12-07 17:54:28

    Każdy ekolog powinien przejść badania psychologiczne albo psychiatryczne..albo walnąć "baranka" na otrzeźwienie. Dopiero po tych skomplikowanych zabiegach mógłby mienić się"ekologiem" :)

  • aa 2019-12-06 20:11:39

    ekolodzy nie powinni jeść mięsa a innym mówić co mają jeść . ktoś za nich wykonuje brudną robote.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,68

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.