Tesco zrezygnuje z programu Clubcard?

www.portalspozywczy.pl 3 września 2014 14:20

Jednym z pomysłów na poprawę kondycji Grupy Tesco, jakie podsuwają zachodnie media nowemu prezesowi sieci Dave'owi Lewisowi, który objął to stanowisko w poniedziałek 1 września, jest odmienienie programu lojalnościowego Clubcard, bądź nawet całkowite zrezygnowanie z niego - donosi portal "Marketing Week".

Ten drugi krok wydaje się bardzo radykalny, a jednak pozwoliłby Tesco na znaczne uproszczenie oferty. Tesco przegrywa na rodzimym, brytyjskim rynku z dyskontami takimi jak Lidl i Aldi w dużej mierze przez to, że jego oferta wydaje się klientom skomplikowana, a przez to niezrozumiała, mimo że ceny oferowane przez sieć wcale nie są gorsze od tych, jakie oferują inni. Klientom najbardziej przeszkadza fakt, że ich oszczędności nie są bezpośrednio widoczne przy zakupach. Wywiera to mocny, niekorzystny wpływ na postrzeganie cenowe Tesco.

- Wiele osób chętniej wybierze 10-proc. zniżkę, niż bony za udział w programie Clubcard. Ludzie muszą czuć i widzieć swoje oszczędności - powiedział portalowi "Marketing Week" Bruno Monteyne, analityk Sanford C. Bernstein. Jak z kolei zauważa David McCarthy z HSBC, program Clubcard w samej Wielkiej Brytanii generuje dla Tesco koszty rzędu 500 mln funtów. Analityk popiera pomysł całkowitej rezygnacji z programu lojalnościowego sieci.

Tego typu decyzja byłaby dla Tesco rewolucją. W znacznej mierze to właśnie program Clubcard przyczynił się swego czasu do tego, że sieć stała się potentatem w Wielkiej Brytanii i na kilku innych rynkach. Do dziś Tesco gromadzi dzięki Clubcard olbrzymią liczbę danych na temat zachowań klientów podczas zakupów. Pomaga to Tesco w dobieraniu odpowiedniego asortymentu i skrajaniu oferty pod konkretny sklep.

W Polsce kart Clubcard Tesco w trakcie pięciu lat funkcjonowania programu wydanych zostało ok. 6 mln. Jak wynika z badań GUS "Gospodarstwa domowe w 2011 roku", karta Clubcard obecna jest niemal w co drugim gospodarstwie domowym. Z kolei badanie PMR Research z kwietnia 2012 r. wskazywało, że program Tesco jest najbardziej rozpoznawalnym programem lojalnościowym w Polsce. Słyszało o nim 37 proc. Polaków, a 16 proc. deklarowało w nim swój udział.

W ostatnim tygodniu sierpnia 2014 r. polskie Tesco poinformowało o rozszerzeniu zakresu swojego programu lojalnościowego. Do tej pory polegał on na zbieraniu punktów przy zakupach, które następnie przeliczane były na bony Clubcard, do wykorzystania w dowolnym sklepie Tesco. Klientom Tesco oferowano też kupony zniżkowe. Teraz posiadacze kart Clubcard zyskają możliwość korzystania z przygotowanych specjalnie dla nich promocji na wybrane produkty.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.