Textilmarket ze stratą, bo system magazynowy blokował wysyłki towarów

Autor: gazeta.pl 31 maja 2017 09:34

Łódzka spółka Redan, właściciel marek odzieżowych Top Secret, Textilmarket czy Troll, poinformował o stracie netto na poziomie 13,75 mln zł w pierwszym kwartale br. Jedną z głównych przyczyn takiego wyniku były błędy w działaniu nowego systemu informatycznego, które powodowały nieprawidłowe zatowarowanie sklepów - czytamy w gazeta.pl

Sieć sklepów Textilmarket zanotowała stratę 11,5 mln zł, bo wdrożony w lutym system SAP, wspomagający zarządzanie towarami, nie zadziałał poprawnie. To prowadziło m.in. do wysyłaniu towarów do niewłaściwych sklepów albo wysyłek zbyt małej ilości towarów. W systemie SAP przez pewien okres był zablokowany proces przyjęć i wysyłek towarów z magazynu oraz interfejsy służące do przenoszenia informacji pomiędzy systemem centralnym a systemem sprzedażowym w sklepach. Spowodowało to z jednej strony zablokowanie możliwości właściwego towarowania sklepów, z drugiej zaś powstanie dużej ilości błędów systemowych, których eliminacja była złożona i czasochłonna. Nieprawidłowości w zatowarowaniu sklepów polegały na niedostatecznych ilościach towarów wysyłanych do sklepów oraz na wysyłkach towarów do niewłaściwych sklepów - informuje spółka dodając, że większość problemów już została rozwiązana, choć nadal system nie jest w pełni wydajny.

W ostatnich dniach zwolniony został cały zarząd TXM, a na nowego prezesa powołany został były dyrektor operacyjny Tesco Polska - Tomasz Waluś.

Firma IT odcina się od problemów Textilmarket.  "Itelligence oświadcza, iż nie realizowała projektu wdrożenia systemu SAP w Grupie Kapitałowej Redan, ani w należącej do grupy sieci sklepów TXM. Na mocy porozumienia z dnia 07.01.2015 r. współpraca pomiędzy firmami została zakończona, a Grupa Redan podjęła decyzję o samodzielnej realizacji wdrożenia systemu" - czytamy w oficjalnym komunikacie informatycznej spółki.

W całym 2016 r. Grupa Redan osiągnęła zysk netto na poziomie 5,2 mln zł. W segmencie dyskontowym zanotowała zysk na sprzedaży na poziomie blisko 17 mln zł, a w segmencie modowym (marki Top Secret, Troll i Drywash – sklepy internetowe, sklepy detaliczne, bezpośrednie kanały dystrybucji itd.) stratę ok. 6,2 mln zł.

W segmencie modowym w pierwszym kwartale br. Redan zanotował stratę na sprzedaży na poziomie ponad 3,1 mln zł, niemniej poczytuje ten wynik jako sukces, gdyż w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami 2016 r. strata jest niższa o blisko 2 mln zł. W 2017 r. segment modowy ma przekroczyć próg rentowności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.