PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2019 14:43

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja) The future of retail: idealny mix technologii i emocji, fot. PTWP

Jak technologie wspierają i ułatwiają zakupy oraz jakie wyzwania stawiają przed handlem, czy sklepami przyszłości będą głównie bezobsługowe koncepty, jaką rolę może ogrywać sprzedawca i czy zakupom wciąż powinny towarzyszyć emocje? – o tym rozmawiali paneliści debaty „The future of retail: idealny mix technologii i emocji”, która odbyła się podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Świadomość konsumentka wzrasta, ale zachowania są różne i często ze sobą nie współgrają. E-sklepy to oczywiście wygoda, ale brakuje w nich produktów urozmaicających dietę. Dopełnieniem ich oferty powinno być kompleksowe menu, na podstawie którego można przygotować posiłki na cały tydzień, przepisy, produkty dla alergików - trzeba zdjąć z konsumenta tę odpowiedzialność - wyjaśniła ekspertka.

Czysta gra w dobie algorytmów

Kolejną kwestią poruszoną w trakcie debaty w kontekście technologii był wątek danych osobowych. Czy prawo nadąża za zmianami implikowanymi przez technologie?

- Przetwarzanie i korzystanie z danych osobowych dotyczy nie tylko handlu detalicznego, ale i interakcji producenci-retail-klienci. Ustawy dotyczące konkurencji i konkurentów stawiają wyzwania przed przedsiębiorstwami. Jak prowadzić uczciwą grę konkurencyjną, gdy tak dużo wiemy o sobie jako konkurenci? Jak zarządzać danymi klientów? - wskazywał Mikołaj Piaskowski, counsel, radca prawny w firmie Baker McKenzie.

- Jednym z flagowych tematów z punktu widzenia prawa są dzisiaj algorytmy. Jeśli konkurenci używają podobnych algorytmów, które rozpoznają sytuację na rynku i te algorytmy wchodzą w interakcje, choć zupełnie bez takiej intencji, i wpływają na kształtowanie cen, to pojawia się pytanie: kto jest za to odpowiedzialny? Co by było gdyby algorytmy zaczęły myśleć samodzielnie i same zaczęły prowadzić grę rynkową? Ta druga kwestia to na razie fantastyka. Regulatorzy patrzą jednak, jak konkurenci sprawdzają swoje ceny, z jakiej puli danych korzystają i czy robią to uczciwie. Kolejne ważne pytanie: jak wymagać czystej gry rynkowej od takich gigantów, jak Facebook, Google czy Amazon? Jak prawo może radzić sobie z wyzwaniami w kontekście ochrony praw konsumenta? Czy w personalizowaniu oferty możemy się posunąć tak daleko, że będziemy proponować zindywidualizowaną cenę? To dzieje się już dziś, choćby poprzez programy lojalnościowe. Czy powinno to podlegać penalizacji jako działanie zbyt mocno ingerujące w prawa konsumenta? - pytał panelista.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.