PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2019 14:43

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja) The future of retail: idealny mix technologii i emocji, fot. PTWP

Jak technologie wspierają i ułatwiają zakupy oraz jakie wyzwania stawiają przed handlem, czy sklepami przyszłości będą głównie bezobsługowe koncepty, jaką rolę może ogrywać sprzedawca i czy zakupom wciąż powinny towarzyszyć emocje? – o tym rozmawiali paneliści debaty „The future of retail: idealny mix technologii i emocji”, która odbyła się podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Jacka Palca rabaty są narzędziem oferty sprzedażowej. - To już funkcjonuje, np. możemy zaproponować większą ilość produktów w niższej cenie. Dzięki technologii możemy na bieżąco zarządzać cenami. Rabatujemy klientów także w kontekście uzyskania od nich konkretnych zachowań, np. oferujemy produkt za grosz, jeśli konsumenci wypróbują towary z innych kategorii, mniej kojarzonych z Frisco.pl, jak kosmetyki czy chemia gospodarcza. Przyznajemy również zniżki za progi zakupowe i bonusy wynikające bezpośrednio z programu lojalnościowego. Nie korzystamy z mechanizmów podnoszących ceny na podstawie wartości koszyka czy zachowań behawioralnych – możemy manewrować ofertą na stronie, "podsuwać" produkty klientom, ale nie zmieniamy ich cen - wyjaśnił prezes Frisco.pl.

Mikołaj Piaskowski wskazał na zarządzanie danymi jako kolejne wyzwanie dla sektora. - RODO jest nadal ważnym instrumentem regulującym relacje pomiędzy konsumentem a firmą używającą jego danych, dotyczy to także informacji, które dajemy sklepom, korzystając z ich aplikacji mobilnych. Na firmach spoczywają obowiązki związane z przetwarzaniem danych i ich dalszym powierzaniem. Zmierzamy do tego, żeby konsument był świadomy, ile wie o nim przedsiębiorca i wyrażał na to zgodę. Wątkiem kluczowym jest bezpieczeństwo danych - przepisy wymagają szeregu formalnych zachowań, ale też bezpiecznego przechowywania informacji. Trzeba dołożyć starań, aby ustrzec się przed wyciekiem danych. Jeśli się to wydarzy, to cała wcześniejsza praca nie będzie miała znaczenia. Na szali jest reputacja firm, a regulatorzy mogą nałożyć na nie wysokie kary finansowe - podkreślił ekspert.

Przedstawiciel Baker McKenzie dodał, że dane stały się najważniejszą wartością w handlu dzięki dokonywaniu płatności bezgotówkowych w różnych kanałach sprzedaży.
- Przedsiębiorcy mają o konsumentach jeszcze większą wiedzę, a to z kolei powoduje, że atmosfera wokół danych coraz bardziej się zagęszcza. Padają pytania, czy kwestia ta nie jest już przeregulowana. Możemy odnieść wrażenie, że tak się właśnie stało, a wszelkie działania urzędów mają raczej świadczyć o tym, że coś robią w tej sprawie, ale nie chronią realnie konsumentów - uważa ekspert.

W poszukiwaniu niebieskiego oceanu

Czy spółka Ruch swojej przyszłości upatruje w modelu zderzającym tradycję z nowoczesnością?
- Ruch jest w permanentnej restrukturyzacji, szukamy dla siebie nowej drogi. Kiedyś mieliśmy model biznesowy, ukierunkowany na klienta "w ruchu", ale dziś wymaga on odświeżenia. Jesteśmy ciekawą organizacją, która liczy ponad 100 lat, jednak nie ominęły nas ogromne problemy. Mamy świadomość, że tylko zmiana modelu działania nas uratuje. Nie chcemy konkurować ze sklepami convenience, mamy swoje unikalne cechy i przewagi. Zamierzamy znaleźć swój "niebieski ocean" - powiedział Piotr Regulski, członek zarządu Ruch SA.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7721
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.