PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2019 14:43

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja) The future of retail: idealny mix technologii i emocji, fot. PTWP

Jak technologie wspierają i ułatwiają zakupy oraz jakie wyzwania stawiają przed handlem, czy sklepami przyszłości będą głównie bezobsługowe koncepty, jaką rolę może ogrywać sprzedawca i czy zakupom wciąż powinny towarzyszyć emocje? – o tym rozmawiali paneliści debaty „The future of retail: idealny mix technologii i emocji”, która odbyła się podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Co sprawia, że klienci wracają do Frisco.pl? - To zasługa jakości usługi, która wnosi dużą wartość do funkcjonowania gospodarstwa domowego. Jeśli klient to widzi, lojalizuje się sam. Nasz model jest specyficzny – ponosimy pełną odpowiedzialność za całą ścieżkę zakupową klienta - od znalezienia oferty na stronie aż po kuriera, który dostarcza produkty do domu. Młode rodziny to silna grupa naszych klientów. To jest ten moment, kiedy możemy przywiązać do siebie kupujących. Potem lojalność przeradza się w nawyk, a przywiązanie do jakości usługi jest ważniejsze niż cena produktu. Słyszeliśmy tutaj argument, że są klienci, którzy kupują wszystkimi zmysłami - to prawda, ale kiedy już wiemy, czego chcemy, powielamy produkty z koszyka. Przyjemność z zakupów internetowych daje konsumentom ekscytacja związana z otrzymywaniem dostawy czy rabaty - podsumował Jacek Palec.

Jak przeformułować tradycyjny biznes, by dostosować go do oczekiwań współczesnych konsumentów? Piotr Regulski uważa, że w przypadku Ruchu kluczowe będzie bazowanie na lokalizacjach i dostępności dla klientów. - Traffic rośnie, potencjał zakupowy jest ogromny, ale mamy kłopot z dotarciem do klienta, poinformowania go o naszej ofercie. Mierzymy się z tym wyzwaniem. Mamy ograniczony powierzchniowo format, musimy więc wybrać takie produkty, które będą się sprzedawać. To determinant naszych działań - mówił Piotr Regulski.

Kolejną przewagą Ruchu, mimo coraz szerzej stosowanych rozwiązań technologicznych, są pracownicy. - Przed technologiami się nie uchronimy, ale w zakupach ważne są też emocje, o czym już tutaj kilkakrotnie wspomniano. Jeśli kioskarz będzie wykonywał swoją pracę z pasją, zachęci klienta do zakupów. Tu przewagą może być tak prozaiczna rzecz, jak ciekawa rozmowa z konsumentem. Oczywiście borykamy się obecnie z brakiem rąk do pracy. 700 punktów stoi w tej chwili pustych. Szukamy ajentów, chcemy pójść w stronę bardziej elastycznych umów (punktu nie musi prowadzić jedna osoba), zachęcić do podjęcia współpracy studentów i emerytów, którzy być może będą chcieli prowadzić kawałek swojego biznesu, ponosząc mniejsze ryzyko. Nie uciekniemy także od punktów autonomicznych. Pierwszy z nich pojawi się pod koniec tego lub na początku przyszłego roku w Warszawie. Będziemy rozwijać projekt "Paczka w Ruchu". Szansą są także paczkomaty, jesteśmy otwarci na współpracę z sektorem e-commerce, bo to jest rynek, który rośnie w imponującym tempie. Zamierzamy również zwiększać liczbę punktów obsługujących płatności bezgotówkowe. W tej chwili jedynie 16 proc. transakcji jest dokonywanych za pośrednictwem kart płatniczych – powiedział członek zarządu Ruchu.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.