Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

TNS: Im krócej przy półce, tym więcej w koszyku

Autor: Marketing przy Kawie 27 lutego 2014 11:15

TNS: Im krócej przy półce, tym więcej w koszyku

Trzy główne teorie, od wielu lat zakorzenione w sposobie myślenia o konsumencie w punkcie sprzedaży, a warte obalenia, dotyczą po pierwsze – wartościowania czasu spędzanego przez potencjalnych nabywców przy półce, po drugie – skutecznych sposobów wpływania na decyzje shopperów, po trzecie – odsetka decyzji podejmowanych w punkcie sprzedaży - mówi na łamach "Marketingu przy Kawie" Marcin Sznajder, ekspert TNS w dziedzinie shopper marketingu.

Jak wyjaśnia ekspert, konsument w miejscu sprzedaży jest skłonny przeznaczyć na zakupy tylko określony czas - limit dotyczy zarówno czasu na zakup produktów z określonej kategorii, jak i na całe zakupy w danym sklepie. Jeżeli każemy mu zbyt długo poszukiwać produktu, który zamierzał kupić, a wręcz nie zapewnimy tego, że znajdzie to czego szukał w określonym czasie - po prostu odejdzie od półki, nie kupi. Takie sytuacje są przez TNS obserwowane bardzo często i nie trzeba nikogo przekonywać, że oznaczają one realną stratę i dla detalisty, i dla producenta.

Im szybciej nabywca będzie mógł zlokalizować interesujące go produkty (segment produktowy, markę itp.) na półce i przejść do procesu selekcji (czyli świadomego już wyboru w ramach interesującego go repertuaru), tym większa szansa na zrealizowanie zakupu, a także na wyższą wartość koszyka. Shopper ma wtedy więcej czasu na analizę ofert promocyjnych, dostrzeżenie materiałów POS - słowem, na analizę różnych propozycji na półce.

Jednocześnie krótszy czas spędzony przy półce i mniej wysiłku włożonego w proces poszukiwania przekładają się na wzrost satysfakcji nabywcy, dla którego zakupy stają się łatwiejsze i przyjemniejsze. Poszukiwanie jest bowiem procesem negatywnym.

- Dla zdecydowanej większości shopperów kupujących w sposób impulsowy (nieplanujących w ogóle nabycia produktu z danej kategorii przed odwiedzeniem sklepu) głównym bodźcem do zakupu są czynniki in-store, najczęściej - obniżka cenowa lub atrakcyjne wyeksponowanie produktu (opakowanie, widoczność na półce, umieszczenie na wysokości wzroku) - mówi ekspert w wywidzie opublikowanym z serwisie Marketing przy Kawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2014-02-27 19:12:48

    Jestem tego przykładem . Jeśli idę do hipermarketu i towar zmienił miejsce , rezygnuję z szukania, rezygnuję z zakupu tego produktu. Chyba,że akurat w zasięgu moich oczu widzę pracownicę przy półce. wtedy zapytam gdzie szukać tego produktu . Niestety, czasami trudno znaleźć takiego pracownika w zasiegu oczu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.