Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

TNS: Nie przeszkadzajmy klientom w zakupach

Autor: TNS, www.dlahandlu.pl 4 marca 2013 15:17

TNS: Nie przeszkadzajmy klientom w zakupach

Dane TNS na temat procesu zakupowego wskazują, że 69% klientów odwiedzających supermarkety kupuje tę samą markę, którą kupiło ostatnim razem, robiąc zakupy w danej kategorii, a 45% kupuje dokładnie ten sam produkt co poprzednio. Dotyczy to nie tylko zakupów zaplanowanych z wyprzedzeniem - 66% osób kupujących w supermarketach słodycze (czyli bodaj najbardziej impulsową kategorię artykułów w tego typu sklepach) już w momencie wejścia do sklepu wie, którą markę kupi.

Jak informuje firma badawcza, klienci poświęcają znakomitą większość czasu spędzanego przy półce na poszukiwanie produktu, co do którego wiedzą, że i tak chcą go kupić. Kiedy są zajęci poszukiwaniem konkretnych artykułów, nie są podatni na wpływ - można nawet powiedzieć,
że nie dostrzegają żadnych elementów, które nie są pomocne w realizacji tego zadania. w eksperymencie przeprowadzonym przez Shopology pokazano,że bardzo trudno jest odwrócić uwagę klientów znajdujących się w „trybie poszukiwania". W ramach eksperymentu, na samym środku półki z płatkami śniadaniowymi badacze umieścili opakowanie piwa i sfilmowali reakcje kupujących na tę zmianę. Możnabyło przypuszczać, że fakt ten przyciągnie uwagę klientów i zakłóci proces robienia zakupów, jednak okazało się, że bardzo niewielu kupujących zauważyło piwo w nietypowym miejscu. Wskazuje to, że gdy klienci przełączają się w „tryb poszukiwania", nie dostrzegają rzeczy, których w danym momencie nie szukają.

- Narzędzia typu eyetracking wskazują, że klient w sklepie szybko przebiega wzrokiem 100 artykułów w ramach danej kategorii. Jeśli jednak nałożymy na to wyniki badań EEG, wtedy przekonamy się, że 96 elementów z tej setki zostaje odrzuconych. A przecież odrzucanie nie
jest wcale zabawne. Klient w sklepie doświadcza pozytywnych emocji jedynie w tych 4 przypadkach na 100 - kiedy dostrzega właściwy produkt.
Cały ten proces przebiega niezwykle szybko i bynajmniej nie jest uświadomiony, jednak poziom emocji negatywnych odbija się na ogólnych odczuciach konsumentów związanych z robieniem zakupów - informuje TNS.

Im więcej czasu klient poświęca na poszukiwanie produktu w ramach danej kategorii, tym bardziej wzrasta prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z zakupu i odejdzie od półki, nie wkładając nic do koszyka. Okazuje się, że średnio 30% klientów, którzy przeszukują wzrokiem półkę w dziale spożywczym, odchodzi z pustymi rękami. Oznacza to, że działania zakłócające proces poszukiwania nie otwierają umysłów tych klientów na inne możliwości, lecz raczej powstrzymują ich od kupienia czegokolwiek. Jeszcze bardziej frustrujący jest fakt, że 20% artykułów, których zakup klienci zaplanowali przed wejściem do sklepu, ostatecznie nie ląduje w koszyku. 

  • Marta 2013-03-06 20:31:41

    Ja dzisiaj zrobiłam tak. Wypisałam na kartce mięso, którego potrzebuję na święta i nie tylko. Odszukałam w internecie ceny w gazetkach. Podgardle, wątróbka drobiowa, golonka w Tesco najtańsza. Jutro idę do Reala po filety (polskie) z kurczaka po 12,99 ( w Tesco były po ponad 15zł ), zobacze także jakość kurczaków po 5,49, w ubojni były po 6,72 a w innej ubojni po 7 zł. Muszę zobaczyć co to za kurczaki. Kupię także opakowanie vacum mięsa od szynki po 9,99 za kg. W stokrotce kupię żeberka (paski i udziec z indyka. Nabiegam się ale oszczędność jest spora. Najbardziej ciesze się,że zdążyłam kupić 12 kg kapusty białej po 50 gr za kg. Kapusta ta kosztowała mnie 6zł i kiszę ją w kamiennym garnku . Kiszona wyniesie mnie po ok . 50gr za kg a w Tesco już po 1,19zł za kg białej kapusty. Kiszona po ponad 3zł z ziołami i ok.3zł bez ziół./ Strasznie drogo ! Ja już nigdy nie kupię kiszonej kapusty. Zawsze kupie 5 główek ok. 2 kg jedna , troch pracy i mam domową smaczną kapustkę kiszoną a nie zakwaszoną octem czy Bóg wie czym.Nadmieniam ,że kiszę co jakiś czas od ubiegłego roku i zawsze mi sie udaje. Nie wierzcie w żadne zabobony ,że po 1 listopada kapusta się nie udaje . Trzeba tylko odgazowywać ją i potem trzymać w chłodzie. To samo z ogórkami . Kisiłam jeszcze ostatnie gruntowe i trzymam w lodówce. Są twarde i smaczne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.