PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

TNS OBOP zbadał popularność warszawskich centrów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2010 11:45

Z badań opinii mieszkańców Warszawy na temat centrów handlowych, przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że Arkadia ma dominującą pozycję na stołecznym rynku centrów handlowych, o czym świadczy przede wszystkim najwyższa odwiedzalność oraz znajomość marki. 67 procent klientów ocenia Arkadię jako ulubione centrum handlowe.

Wywiady bezpośrednie na reprezentatywnych grupach ponad 1000 osób, przebywających w centrum handlowym, oraz wywiady telefoniczne na próbie ponad 1000 warszawiaków w wieku 18 - 55 lat, zostały przeprowadzone w maju br. na zlecenie Cefic Polska. W wyniku badań zostały przeanalizowane takie czynniki, jak profil klientów, strefa zasięgu, zwyczaje zakupowe oraz opinia o ofercie danego centrum handlowego.

W porównaniu z badaniem, przeprowadzonym przez TNS OBOP w 2007 roku, w profilu klientów Arkadii zaszła zasadnicza zmiana - znacząco (z 32 do 51 procent) wzrosła wśród nich liczba osób z wyższym wykształceniem, a także odnotowano wzrost liczby klientów powyżej 24. roku życia, osób piastujących kierownicze stanowiska oraz osób pozostających w związkach. Spadła liczba odwiedzających z najmłodszych grup wiekowych (poniżej 16 lat, 16-24 lata), osób z wykształceniem średnim i niższym, osób uczących się i studiujących oraz panien i kawalerów.

Z badań odwiedzalności wynika, że klienci goszczą w Arkadii średnio raz w tygodniu, a ponad połowa wszystkich badanych mieszkańców stolicy - co najmniej raz w miesiącu. 82 procent badanych odwiedza Arkadię od przeszło trzech lat. 65 procent klientów Arkadii to kobiety.

Największa proporcja klientów Arkadii - 41 procent - przyjeżdża z drugiej strefy zasięgu (czas dojazdu między 10 a 20 minut), następnie z pierwszej strefy - 36 procent (czas dojazdu do 10 minut).

Klienci wysoko oceniają Arkadię (5,8 punktów w 7-stopniowej skali). Centrum to jest cenione przede wszystkim za szerokość oferty, dostępny asortyment, ale również za nawigację oraz miłą atmosferę. 78 procent klientów Arkadii korzysta z oferty gastronomicznej, co stanowi wzrost o kilka punktów procentowych na przestrzeni ostatnich lat.

W stosunku do poprzednich badań odnotowano zmianę w zwyczajach zakupowych klientów - coraz więcej osób dokonuje zakupów w pojedynkę, podczas gdy w latach 2006-2007 większość klientów wybierało się do centrum handlowego w towarzystwie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.