TOP 10 sieci z polskim kapitałem. Na czele zestawienia Dino

Autor: dlahandlu.pl 8 czerwca 2018 11:59

TOP 10 sieci z polskim kapitałem. Na czele zestawienia Dino fot. materiały prasowe Dino

W rankingu dziesięciu najlepszych polskich sieci handlowych, przygotowanym przez firmę Kondej Marketing, pierwsze miejsce zajęła sieć Dino Polska. Na drugim miejscu znalazł się Piotr i Paweł, a na trzecim Polomarket.

Po raz pierwszy w ramach Rankingu Sieci Detalicznych Kondej Marketing przeprowadził oddzielną klasyfikację polskich grup handlowych. Andrzej Kondej, prezes Kondej Marketing tłumaczy, iż przy tworzeniu rankingu przyjęte zostały dosyć restrykcyjne kryteria określenia „polskości”. Brany był pod uwagę dominujący kapitał krajowy, zarówno w odniesieniu do sklepów, jak i organizatorów poszczególnych sieci. Jak podkreśla twórca rankingu, Andrzej Kondej, nie ma wątpliwości, że pod względem jakości działalności handlowej, dorównują one w pełni placówkom należącym do zagranicznych korporacji.

Poniżej zestawienie sieci handlowych.

1. Dino. Format: supermarkety. Sieć awansowała z drugiego miejsca, jakie zajęła podczas poprzedniej edycji rankingu. Dino Polska to obecnie jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. W ubiegłym roku otworzyła 147 nowych sklepów wobec 123 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 57 punktów, by zakończyć rok liczbą 775 placówek. I nie zamierza zwalniać tempa - w I kwartale br. otworzyła już 25 nowych sklepów. W I kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 1 286 mln zł i były o 375 mln zł (41,2 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like), który wyniósł ponad 20 proc. Na koniec marca 2018 roku sieć Dino liczyła 800 marketów, czyli o 161 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

2. Piotr i Paweł. Format: supermarkety. Sieć spadła z pierwszej na drugą pozycję. Sieć od pół roku poszukuje inwestora strategicznego. Kilka dni temu pojawiła się informacja, iż proces jest już na ostatniej prostej. Według doniesień medialnych, przejęciem poznańskiej spółki zainteresowane są dwie marki: Auchan i Jeronimo Martins. Wybór ma rozstrzygnąć się w lipcu. Sieć Piotr i Paweł od pewnego czasu ma kłopoty. Od początku roku zamknęła 10 sklepów: w Krakowie, Żorach, Niepołomicach, jeden ze sklepów w Bydgoszczy - przy ul. Fabrycznej oraz w Katowicach przy ul. Roździeńskiego 97, w Bielsku- Białej, Mysłowicach, Skawinie, a także jeden z trzech sklepów w Głogowie (działający w Galerii Glogovia, przy ul. Piłsudskiego 19) oraz sklep w Skwerze Handlowym w Piotrkowie Trybunalskim. Piotr i Paweł uruchomił natomiast trzy nowe sklepy: w Rokietnicy, Tychach i gdańskim CH Forum. Sieć posiada obecnie 138 placówek.

  • wq 2018-06-15 21:07:19

    do pana Rs

    Polomarket jest 100% polski, żadnych funduszy itp.

  • Rs 2018-06-13 17:36:20

    Kto robił ten ranking. Gdzie Lewiatan? To sieć sklepów należących do polskich właścicieli. Do tego z 16 spółek operatorów 7 to wyłącznie polskie firmy, a w samym Lew. Holding- centrali sieci Polacy mają 33%. A w zestawieniu jest Litwska Stokrotka, Polomarket i Dino związane kapitałowo z finduszami międzynarodowymi itd. Ręce opadają jakich mamy "zielonych" dziennikarzy.

  • dyzio 2018-06-11 10:55:43

    Pozycja 2 i 3 to jakie kryteria ? Kto takie bzdury wypisuje...? Chyba, że bierze się pod uwagę czynników ekonomicznych....

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,30

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.