Topaz: Nie chcemy przeinwestować

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2019 09:38

Topaz: Nie chcemy przeinwestować Fot. materiały prasowe Topaz

Topaz w minionym roku kontynuował strategię „zrównoważonego rozwoju”, otwierając 3 nowe placówki (Warszawa, ul. Hawajska 11; Mińsk Mazowiecki, ul. Tadeusza Kościuszki 1; Suchożebry, ul. Księżnej Aleksandry Ogińskiej 1) oraz 8 nowych sklepów franczyzowych działających pod szyldem Topaz Express (Warszawa; Siedlce; Latowicz; Nowinki; Przytyk; Parysów; Roguszyn; Gabryelin). Pomimo ustawy ograniczającej handel w niedzielę sieć odnotowała wzrost obrotów netto rok do roku, nie zamknęła też żadnych działających punktów handlowych.

Dziś sieć Topaz to 110 sklepów w czterech województwach: mazowieckim, lubelskim, podlaskim i warmińsko-mazurskim.

–  Rok 2018 daje powody do zadowolenia. Mimo silnej zagranicznej konkurencji sieć poszerza się o kolejne sklepy. Robimy to jednak „z głową”. Nie chcemy przeinwestować, by nie znaleźć się w podobnej sytuacji jak inne sieci handlowe, których już na rynku nie ma. Stosowana przez nas strategia będzie kontynuowana również w 2019 roku. Budujemy nowe sklepy, poszerzamy skalę działania. Nie zatrzymujemy się w rozwoju, cały czas poszukując własnej ścieżki na rynku FMCG – mówi Jarosław Bieliński, dyrektor generalny Topaz.

Właściciel Topaz, Zbigniew Paczóski, nie boi się nowych pomysłów. W 2018 roku sieć ponownie zwiększyła liczbę punktów handlowych, w których realizuje własny wypiek pieczywa powstającego jedynie z niemrożonego ciasta. Poszerzona gama produktów z własnej wędzarni i własnego zakładu rozbioru drobiu, ciasta i torty z własnej ciastkarni „Natalia i Szymon” czy piwa rzemieślnicze z własnego browaru „Brofaktura” mają przekonać do sieci nowych konsumentów i zatrzymać dotychczasowych. Ale Topaz to nie tylko sklepy spożywcze. To również własne stacje benzynowe, nowe punkty gastronomiczne, parki handlowe oraz inwestycje deweloperskie, które w 2018 roku Topaz realizował m.in. w Sokołowie Podlaskim i w Siedlcach.

Bogaty asortyment, duży wybór znanych marek, szeroka dostępność produktów świeżych najwyższej jakości, w tym przede wszystkim mięs i wędlin czy owoców i warzyw oraz wprowadzona w 2018 roku nowa gama produktów marki własnej (ponad 300 indeksów) to elementy, na które Topaz kładzie szczególny nacisk i które będą priorytetem również w niedawno rozpoczętym roku 2019 - informuje sieć.

Przeczytaj także:

W pierwszym kwartale ub.r. detalista wydał pierwszą w swojej historii książkę kucharską „Polska na widelcu”, którą oferowano klientom w formule „buy&get”. Kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy wydawnictwa zniknęło ze sklepowych półek w ciągu zaledwie 3 tygodni. Szereg specjalnych akcji konsumenckich (loterie, konkursy, rabaty, akcje buy&get) spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Tylko w urodzinowych loteriach (sieć świętowała 25-lecie), do których Topaz zapraszał w II, III i IV kwartale minionego roku, na dedykowanych akcjom stronach internetowych zarejestrowano ponad 1,5 mln zdrapek/kuponów wydawanych za spełnienie określonych warunków zakupowych klientom sieci przy kasie.

W ostatnim kwartale minionego roku Topaz zrealizował też re-modeling programu lojalnościowego sieci, działającego nieprzerwanie od 2004 roku, w którym uczestniczy już ponad 350 000 osób. Dziś plastikowe karty stałego klienta są już dostępne przy każdej kasie, bez żadnych zbędnych formalności. Za zebrane na karcie punkty za dokonywane zakupy, klienci Topaz mogą uzyskać bon bądź zrabatować przy kasie dowolnie wybraną transakcję uzyskanymi wcześniej punktami. Znacząco ułatwiono też dostęp za pośrednictwem oficjalnej witryny internetowej sieci do konta klienta i aktualnego do 5-minut wstecz stanu punktowego zgromadzonego na karcie stałego klienta. 







Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,89

  • Śr

    4,45

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6955
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.