Trend: Dwaj najemcy spożywczy w jednym centrum handlowym

Property News 14 października 2015 20:37

Hipermarkety od lat tracą na znaczeniu, co odbija się na funkcjonowaniu centrów handlowych uzależnionych od dużych operatorów. Tymczasem co roku w Polsce przybywa 300 nowych dyskontów spożywczych.

Na rynku coraz więcej mówi się o wprowadzeniu do obiektu dwóch operatorów spożywczych – tradycyjnego supermarketu i dyskontu. - Dwaj najemcy spożywczy w centrum handlowym to ciekawy pomysł, który może zdać egzamin. Muszą jednak odpowiednio wyprofilować swoją ofertę do różnych grup konsumentów. Obecne przykłady pozwalają sądzić, że to interesujące rozwiązanie – tłumaczy Marta Augustyn z JLL.

Pierwsze, nieudane próby połączenia dwóch żywiołów miały miejsce 10 lat temu. Przykładem jest Galeria Łódzka. Dziś firmy na nowo odkrywają ten potencjał. Dyskont przyciąga liczne rzesze klientów, którzy mogą skorzystać dodatkowo np. z oferty kawiarni czy sklepów modowych. Z kolei supermarket prezentujący ofertę z wyższej półki trafia do zupełnie nowego segmentu.

Przeszkód w ekspansji na terenie centrów handlowych nie widzą także przedstawiciele sieci dyskontów. Kluczem jest opłacalność. - Staramy się, aby nowe sklepy były zlokalizowane
w miejscach, które gwarantują, że placówki będą dostępne dla dużej grupy klientów – komentuje Jeronimo Martins Polska. Póki co Biedronka ma 12 lokalizacji w centrach handlowych.

Przykładem dobrze funkcjonującego rozwiązania jest Galeria Sfera w Bielsku-Białej. Działają tu Piotr i Paweł oraz Biedronka. - Każdy ze sklepów obsługuje klientów w innym budynku. Pomiędzy sklepami jest około 500 m odległości, dzięki czemu operatorzy nie odczuwają swojej wzajemnej obecności – opisuje Ireneusz Hendel, członek zarządu Galerii Sfera.

Jak dodaje Hendel, taka oferta pozwala przyciągnąć dodatkowych klientów, którzy mogliby wybrać inne punkty ulokowane w centrum miasta. To rodzi dobre wyniki także innych najemców niespożywczych. - W naszej ocenie zlokalizowanie w dwóch budynkach różnych formatów sklepów spożywczych uatrakcyjnia ofertę handlową Galerii Sfera. Niewątpliwie przyczynia się to do dalszego wzrostu dwóch najważniejszych wskaźników w obiekcie handlowym: odwiedzalności i obrotów – podsumowuje.

Taka możliwość nie zawsze jest realna. Wynika to ze specyfiki umów najmu, jakie podpisują operatorzy spożywczy. - Wszystkie sklepy spożywcze negocjują klauzule wyłączności w samym obiekcie, a wiec aby wynajmujący nie wprowadził im konkurencji w postaci drugiego marketu spożywczego w galerii – tłumaczy Tomasz Górski, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield. Ewentualne otwarcie się na nowe pomysły wymaga więc zgody samego operatora.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.