Trend kreowania private label na produkty "markowe" będzie postępował

Autor: portalspozywczy.pl 12 września 2011 09:57

Według części ekspertów coraz więcej sieci będzie decydowało się na promowanie marki własnej jako "wyrobu brandowego", niezależnego od wizerunku i postrzegania samej sieci. Nadchodzi moment, w którym produkty typu private label, chcą zaistnieć w świadomości konsumentów jako pełnowartościowy produkt markowy.

Dotychczas tacy operatorzy jak Tesco czy Carrefour używając w nazwach produktów własnych szyldów wykorzystywały efekt synergii (np. rozpoznawalności), a jednocześnie gwarantowały własną nazwą jakość produktu.

- Z tym procesem mamy do czynienia już od pewnego czasu. Sieci promują już nie tylko marki Carrefour czy Tesco, ale K-Classic w przypadku sieci Kaufland, czy Pikok w sieci Lidl. Rozpoznawalna i silna marka podnosi wartość nie tylko samego brandu, ale także sieci handlowej, która dany towar sprzedaje - wyjaśnia Małgorzata Matan, dyrektor handlowy Krajowej Platformy Handlowej Społem.

Przeczytaj także:

Potwierdza to Anna Biskup, przedstawicielka sieci Lidl Polska: - Każda marka reprezentuje określoną tożsamość. Jeżeli w ślad za jakością produktu idzie odpowiednie pozycjonowanie marki, konsument otrzymuje jasną informację, że ma do czynienia z wyrobem konkurencyjnym wobec uznanych marek. W przypadku sieci Lidl nazwy takie jak Pikok, Pilos, Jolinesse, Esmara czy Crivit Sport to znane już konsumentom brandy, które jednoznacznie odsyłają do odpowiedniej części asortymentu naszej sieci, np. wędliny, nabiał, tekstylia itp. Zależy nam, by funkcjonowały samodzielnie w świadomości klientów, ale oczywiście w powiązaniu z miejscem zakupu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.