Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Trendscouting pomoże Zalando zwiększyć sprzedaż

Autor: pr 20 kwietnia 2016 13:01

Zalando, dzięki prowadzonym na bieżąco analizom „trendscouting” sprawdza, co będzie noszone na polskich ulicach w 2017 roku. Przewidywanie trendów z 18-miesięcznym wyprzedzeniem jest możliwe m.in. dzięki monitoringowi zmian w kulturze, technologii oraz w designie. Obecnie Zalando przygotowuje się do tegorocznego lata, którego motywami przewodnimi będą hasła: „unisex” oraz „handmade”.

Trendscouting to przewidywanie nadchodzących trendów na podstawie badań i obserwacji przede wszystkim kultury i technologii. Okazuje się, że zarówno przemysł muzyczny, jak i sztuka mają bardzo duży wpływ na kierunek, w którym podąża moda. Łowcy trendów w Zalando obserwują dodatkowo popularne blogi, magazyny, odwiedzają targi i konferencje modowe, obserwują asortyment sklepów w różnych zakątkach świata oraz to, co dzieje się w modzie ulicznej. Pozwala im to dokładnie poznać wyznaczniki panujących trendów i przewidzieć jak mogą się one zmieniać się w najbliższym czasie.

Podstawowa analiza opiera się na przebadaniu poszczególnych aspektów życia, takich jak komunikacja, zmiany, zachowania konsumenckie, a także wydarzenia na świecie, które tworzą tzw. makro trendy (np. premiera VII części Gwiezdnych Wojen, letnie Igrzyska Olimpijskie).
Wytypowane makro trendy są przekładane na trendy modowe i konkretne produkty, które trafią do sprzedaży. Następnie, przy współpracy z projektantami i partnerami podejmowane są ostatnie decyzje dotyczące np. koloru czy wzoru. Takie spotkania odbywają się nawet na kilkanaście miesięcy przed rozpoczęciem nowego sezonu. Obecne trendy to np. zdrowy styl życia, holistyczne podejście do zdrowia i wyglądu.

Trendy modowe, ściśle korelują z trendami społecznymi, które możemy obserwować już od jakiegoś czasu. Jednym z najważniejszych, który będzie silnie obecny w 2016 roku, jest „jednolite społeczeństwo”. Tendencja ta oznacza, że choć każdy z nas jest indywidualną jednostką, wszyscy funkcjonujemy w ramach wspólnoty, a rasa, wiek i płeć odgrywają coraz mniejszą rolę. W modzie przekłada się to na trend unisex, czyli odzieży dostępnej w jednym modelu dla obu płci.

Warto zauważyć, że poszczególne wybory modowe są bardzo często zależne od kultury danego rynku. To co „przyjmie się” w Hiszpanii, może być w znikomym stopniu zauważalne np. w Niemczech. 
- Polacy przywiązują wagę do pochodzenia, jakości, a także unikalności kupowanej odzieży. W tej kwestii jesteśmy podobni do Włochów, którzy jednocześnie są dla nas modowym wzorem do naśladowania. - komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy. Szczególnie młodzi Polacy dbają o swój wygląd i starają się być na czasie z dynamicznie zmieniającymi się trendami. Dla niektórych nie będzie zaskoczeniem fakt, że lubimy duże, międzynarodowe marki, coraz bardziej skłaniamy się również w stronę marek premium - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.