Trendy 2018: M-commerce, sztuczna inteligencja, ale także większa rola sklepów stacjonarnych

Autor: dlahandlu.pl 31 stycznia 2018 12:17

Według badania Digital Payments Study 2017 przeprowadzonego przez Visa, już blisko połowa Europejczyków używa smartfona przy płatnościach. Z kolei 91% użytkowników deklaruje, że w ciągu najbliższego roku będzie posługiwać się smartfonem robiąc zakupy - zauważa Bartłomiej Janiszek, marketing manager, iSpot Apple Premium Reseller.

W parze z popularnością telefonów dotykowych idzie ruch na stronach internetowych zorientowany na ich mobilną wersję. Oznacza to, że z roku na rok coraz więcej stron www jest wyświetlanych na smartfonach czy tabletach. Ten trend również będzie się umacniał w tym roku.

Od lat obserwujemy rozwój prac nad sztuczną inteligencją (z ang. Artificial Intelligence – A.I.). W AI wyposażone są również kasy samoobsługowe w supermarketach, smartfony z funkcją zapisywania „słyszanego” tekstu. W branży sprzedażowej AI jest wykorzystywana w formie chatbotów, czyli programu do obsługi klienta, który odpowie na jego wątpliwości i pytania na stronie www oraz w sklepie stacjonarnym. Rozwiązania tego typu stosują takie marki jak Starbucks, Sephora czy Pizza Hut.

Personalizacja jest kolejnym trendem, który coraz silniej dotyka konsumentów i z pewnością metody personalizowania produktów rozwiną się również w tym roku. W coraz większym stopniu wykorzystuje się w tym obszarze Big Data (gromadzenie informacji o użytkowniku) i sztuczną inteligencję. Sklep Amazon sugeruje produkty, które mogą się spodobać klientom na podstawie ich wcześniejszych zakupów. Aplikacja Spotify, która mając dane o przesłuchanych piosenkach i ulubionych artystach, sama proponuje utwory o podobnym brzmieniu.
Marka Lenskart – producent okularów - wdrożył system personalizacji produktu przy zastosowaniu aplikacji. Skanując twarz można dobrać kształt i kolor oprawek okularów do jej kształtu. Aplikację ściągnęło blisko 5 milionów osób, a firma dzięki innowacyjnemu podejściu zyskała nowych klientów.

Ciekawym trendem w branży handlowej jest otwieranie salonów stacjonarnych marek internetowych. To ciekawe zjawisko, jest ściśle związane z zachowaniami klientów i ich nawykami kupowania. Konsumenci doceniają możliwość dotknięcia produktu, przymierzenia, sprawdzenia jego funkcjonalności czy parametrów. Zakup na podstawie zdjęcia i krótkiego opisu może sprawiać trudność, szczególnie w branży modowej. Właśnie dlatego jeden z największych internetowych sklepów obuwniczych w Polsce eobuwie.pl pod koniec ubiegłego roku otworzył pierwszy sklep offline. W salony stacjonarne inwestują nie tylko duzi gracze, ale także małe butiki czy artyści, na przykład projektantka biżuterii Natalia Kopiszka czy designerka naczyń w stylu skandynawskim For.Rest. Obie zaczynały od sprzedaży w świecie wirtualnym. Jednak naciski klientów z jednej strony, i zalety, które niesie za sobą salon stacjonarny z drugiej, popchnęły je do kroku dalej – zaoferowania klientom sprzedaży produktów w świecie realnym.

Podsumowując, tegoroczne trendy sprzedażowo-handlowe są kontynuacją zjawisk, które zachodziły już w ubiegłym roku. Wśród nich warto zwrócić uwagę na cztery: wzrost znaczenia M-commerce, coraz szersze zastosowanie sztucznej inteligencji, zaawansowaną personalizację produktów oraz uzupełnianie handlu wirtualnego o salony stacjonarne - podsumowuje Bartłomiej Janiszek, Marketing Manager, iSpot Apple Premium Reseller.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Piotr Kilan 2018-03-06 12:44:25

    Telefon komórkowy to w dzisiejszych czasach przedłużenie ręki, więc dla osób prowadzących biznes jest to jasny sygnał gdzie można szukać szans na dotarcie do klienta. Ja od roku prowadzę w firmie marketing smsowy. Używam w tym celu platformę, gdzie mogę stworzyć sobie bazę kontaktów klientów, lub dostosować wygląd formularza zapisu do newslettera do swoich potrzeb. Działam w branży, gdzie dobrze sprawdzają się wiadomości z przypomnieniem o wizycie. Oczywiście wplatam w to również informacje o nowych usługach, promocjach i dzięki temu wzrasta lojalność klientów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.