Trendy rynkowe: Szybkie przekąski, produkty dla najmłodszych i najstarszych oraz alternatywy mięsa

Autor: dlahandlu.pl 7 października 2019 12:18

Trendy rynkowe: Szybkie przekąski, produkty dla najmłodszych i najstarszych oraz alternatywy mięsa fot. shutterstock

Segmentacja konsumentów, "uważna" konsumpcja i boom na produkty roślinne kształtują obecnie branżę spożywczą - wynika z raportu Euromonitor International, opisującego najnowsze trendy w zakresie żywienia.

Globalne spożycie mięsa wciąż rośnie, pomimo rosnącego trendu jedzenia roślin, który coraz bardziej zyskuje na popularności w krajach rozwiniętych. Trend spowodowany problemami środowiskowymi i zdrowotnymi staje się coraz bardziej „elastyczny”. Zamienniki mięsne znalazły się w czołówce alternatywnych białek, podczas gdy perspektywa wprowadzania na rynek mięsa z hodowli napotyka znaczące przeszkody do pokonania jak np. wysoki koszt produkcji czy brak akceptacji konsumentów.

W tej chwili panuje duży szum wokół produktów roślinnych i alternatywnych białek. Alternatywy mięsne wywołały wiele emocji; powstała nowa generacja produktów, mających na celu odtworzenie dokładnego smaku i tekstury mięsa. Kolejnym trendem, który wciąż nabiera tempa, są alternatywne produkty mleczne. Mamy coraz więcej alternatyw dla nabiału, wykorzystujących głównie soję, migdały i kokos.
Mięso hodowane w laboratorium stanowi dodatek do tej dyskusji. Nauka stwarza już możliwości replikacji mięsa z tkanek komórkowych, wzbudzając przy tym nowe obawy etyczne. Jadalne owady można uznać za "nowinkę" w tym temacie. Uważane za tradycyjną przekąskę w niektórych częściach świata, obecnie są pozycjonowane jako zrównoważone źródło białka na Zachodzie.

Euromonitor wskazuje jednak, że konsumpcja na poziomie globalnym wyraźnie pokazuje, że zarówno świeże, jak i przetworzone mięso (a także produkty mleczne) są nadal spożywane w coraz szybszym tempie. Pomimo ciągłych wiadomości o „zrównoważonych alternatywach” i wzroście zainteresowania kuchnią wegańską, niewiele jest dowodów na to, że ilość spożywanego mięsa i produktów zwierzęcych spada. Wśród mieszkańców Europy i Ameryki Północnej konsumpcja mięsa i produktów zwierzęcych zwalnia. Obecne i przyszłe zapotrzebowanie na mięso i produkty zwierzęce jest dość zróżnicowane, powstają dwie różne narracje. W krajach, w których poziomy konsumpcji są nadal wysokie, popyt na mięso i produkty zwierzęce spowolnił częściowo z powodu nasycenia, ale także częściowo z powodu rosnącej świadomości zdrowotnej i ekologicznej. Jednak w krajach wschodzących i rozwijających się mięso i produkty zwierzęce coraz częściej zastępują inne produkty spożywcze.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.