Trendy w handlu detalicznym na 2018 rok według Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2018 09:59

Trendy w handlu detalicznym na 2018 rok według Biedronki Fot. Shutterstock.com

– 2018 rok w polskim handlu niewątpliwie będzie rokiem jakości. Polscy klienci poszukują produktów coraz lepszej jakości, i to zarówno w znanych już sobie segmentach produktowych, jak i odkrywając zupełnie nowe kategorie. Najlepszym przykładem może być najnowsza oferta produktów bio, w ramach której można dostać podstawowe produkty spożywcze, i która od początku roku cieszy się dużym zainteresowaniem klientów Biedronki – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.

– Coraz popularniejsze, również w sieciach dyskontowych, będą też produkty premium. Co ciekawe, polski konsument oczekuje produktów coraz lepszej jakości w coraz niższych cenach, i to też jeden z wyróżników naszego rynku. Kolejnym, coraz lepiej widocznym trendem jest patriotyzm produktowy. Klienci chcą kupować produkty polskie. Czasy, kiedy zachłysnęliśmy się produktami importowanymi, już minęły. Teraz, szczególnie w przypadku artykułów spożywczych, polskie pochodzenie produktu staje się najważniejszym atutem i determinuje decyzję zakupową klienta. Aż 92% produktów na półkach sklepowych w sieci Biedronka w 2017 roku pochodziło od ponad 600 polskich dostawców. Już od drugiej połowy stycznia Biedronka ruszyła również ze specjalną akcją tematyczną promującą polskie przysmaki pod hasłem „Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska” – dodaje Arkadiusz Mierzwa.

Patrząc na rynek pracy, niewątpliwie 2018 rok nadal będzie rokiem pracownika. – Akurat handel jest jedną z pierwszych gałęzi gospodarki, w których odczuwalny jest brak rąk do pracy, i to w 2018 roku się nie zmieni – sieci handlowe dalej będą poszukiwały nowych pracowników. I wreszcie to, co na dziś najtrudniej przewidzieć. Obowiązująca od marca ustawa o wolnych niedzielach na pewno wpłynie na zachowania zakupowe Polaków, ale jak szybko i w jakim stopniu, o tym przekonamy się dopiero po wprowadzeniu przepisów w życie. Wiele wskazuje jednak na to, że soboty i poniedziałki, staną się jeszcze bardziej handlowymi dniami – prognozuje Arkadiusz Mierzwa.

Zdaniem przedstawiciela Jeronimo Martins, 2018 rok będzie też rokiem szczególnym z uwagi na stulecie odzyskania niepodległości i odbywający się latem turniej finałowy Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Choć trudno nazwać to trendami, to niewątpliwie obchody odzyskania niepodległości i piłkarski wielki turniej z udziałem reprezentacji Polski wpłyną na wszystkie inne trendy obecne w handlu.

- Biedronka – będąc oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski – mocno włączy się w przeżywanie piłkarskich emocji w czerwcu i lipcu. Naszą ambicją jest to, żeby naturalnym etapem przygotowania się kibiców do wieczornego meczu reprezentacji była wcześniejsza wizyta w sklepie Biedronki – mówi Arkadiusz Mierzwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.