Trendy w handlu detalicznym według eksperta firmy Nielsen

www.portalspozywczy.pl 3 stycznia 2019 14:48

Trendy w handlu detalicznym według eksperta firmy Nielsen Fot. Shutterstock.com

Siedem trendów w branży handlu detalicznego, które były widoczne w 2018 roku, mają szanse być kontynuowane w roku 2019 - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Małgorzata Cichecka, Sales Effectiveness Leader for CEE w Nielsenie

Oto siedem trendów w obszarze handlu detalicznego, które według Małgorzaty Cicheckiej, ekspertki firmy Nielsen, będą ważne w 2019 roku:



1. Trend zdrowotny

Zdrowie jest zdecydowanie największą obawą Polaków. Trzy czwarte polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym co jesz”. W związku z tym coraz większą uwagę zwracamy na to, co jemy i nie oszczędzamy na produktach spożywczych. - Ma to odzwierciedlenie przede wszystkim w uważnym czytaniu etykiet na opakowaniach, ale również wybieraniu produktów z możliwie najkrótszą listą składników. Wpływa to także na decyzje zakupowe kupujących, gdyż zdecydowanie więcej Polaków niż Europejczyków jest gotowych zapłacić więcej za produkty nie zawierające niepożądanych składników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Małgorzata Cichecka, Sales Effectiveness Leader for CEE w Nielsenie.

2. Patriotyzm zakupowy

Trend zdrowotny powoduje również wspieranie rodzimych dostawców zdrowej żywności. Patriotyzm zakupowy zaczynamy obserwować na polskim rynku dla coraz większej ilości kategorii spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. - Według badań Nielsena średnio co drugi konsument w Polsce twierdzi, że woli kupować produkty, które zostały wytworzone przez lokalnych producentów niż przez międzynarodowe koncerny. Lokalność ma też dla nas większe znaczenie niż dla przeciętnego Europejczyka - tłumaczy ekspertka.

Dodaje, że na wybór lokalnych produktów przyczynia się wiele czynników – lokalna produkcja kojarzy się z lepszą jakością, wspieraniem polskiej gospodarki ale również daje poczucie przynależności do konkretnej społeczności.

3. Spersonalizowane oferty

Sama przynależność do konkretnej, wąskiej społeczności konsumentom już nie wystarcza - chcą czuć się wyjątkowi i mieć indywidualnie spersonalizowaną ofertę. - Ten trend jest bardzo widoczny na rynku kosmetyków, gdzie można dopasowywać produkty do wszystkich swoich potrzeb (specyfika rodzaju skóry, włosów), ale także samo opakowanie można zamówić w spersonalizowanej formie. W tym kierunku podążają również producenci produktów spożywczych - zauważa przedstawicielka Nielsena.

4. Rozwój kanału e-commerce

Zdecydowanie prostszy dostęp do spersonalizowanej indywidualnie oferty daje nam łatwy dostęp do internetu oraz rozwój e-commerce. Kanał ten nadal jest niedoceniony i możliwości jego rozwoju w Polsce są ogromne – według Nielsena sprzedaż on-line stanowi niespełna 1% sprzedaży rynku dóbr FMCG w Polsce. Dla polskiego rynku FMCG udział e-commerce jest zdecydowanie niższy niż średnia globalna. - Przewidujemy jednak, że zakupy on-line będą miały coraz większą liczbę swoich zwolenników i w ciągu kolejnych 4 lat udział ten może zostać podwojony - mówi Małgorzata Cichecka.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,43

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.