Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Trzy trendy mobilne, które mogą zmienić oblicze branży w tym roku

Autor: Integer.pl 11 kwietnia 2016 10:59

Trzy trendy mobilne, które mogą zmienić oblicze branży w tym roku Rafał Brzoska, prezes Integer.pl, Fot. Piotr Waniore/Żelazna Studio

Urządzenia mobilne to obecnie najważniejsza platforma cyfrowej dystrybucji treści. Konsumenci spędzają na swoich tabletach i smartfonach prawie dwie godziny dziennie. Nie jest to może wielkie zaskoczenie, ale z pewnością to duża zmiana, jeśli chodzi o aktywność klientów, ich motywację do kupowania, czytania, lajkowania, szerowania i reagowania na komunikaty marketingowe.

Szczególnie ważne wydają się trzy poniższe trendy.

Pierwszy: wideo wyświetlane w układzie pionowym to więcej niż poboczna możliwość. Wszyscy lubimy szerokie i malownicze panoramy, ale doceniamy też wartość treści tworzonych przez społeczności w mediach takich jak Meerkat, Periscope czy Snapchat: które mają niższą rozdzielczość i są nagrywane z ręki, ale nie wymagają obracania ekranu urządzenia do pozycji poziomej.

Drugi: automatyzacja treści marketingowych. Wiele firm mniej lub bardziej skutecznie wdrożyło narzędzia do automatyzacji e-maili, tworząc zbiory wiadomości wysyłanych do klientów na różnych etapach korzystania z usług. Automatyzacja treści mobilnych wykorzystuje więcej form niż e-mail: prócz wiadomości tekstowych także zdjęcia/grafiki, nagrania głosowe, filmy wideo, które mogą być przesyłane klientom w określonych chwilach, na podstawie wystąpienia określonego zdarzenia, np. konkretnego zachowania, wejścia do danego pomieszczenia, wykonania określonej czynności w aplikacji na urządzeniu mobilnym.

Trzeci: Dzięki urządzeniom mobilnym klienci mogą kupić wszystko co chcą, kiedykolwiek i gdziekolwiek chcą. Sprawia to, że klasyczne dotarcie do nich z właściwym przesłaniem, we właściwym czasie i we właściwy sposób staje się znaczącym wyzwaniem. Dlatego wprowadzenie zawsze obecnego przycisku „KUP”, który pozwala kupić daną rzecz i nie odrywa od oglądania filmu, grania w grę, czytania wiadomości, jest świetną metodą na przekształcania ulotnego zainteresowania klientów w transakcje zakupu.

 - Trendy w korzystaniu przez konsumentów z urządzeń mobilnych wskazują, że za rok-dwa będzie to główny kanał zakupowy nowoczesnych konsumentów. Wynika to z ogromnej wygody korzystania z tabletu/smartfona w dowolnym czasie i miejscu (w kolejce do kina, w drodze do domu, chodząc po sklepie). Wyzwaniem dla firm będzie więc takie dopasowanie swoich aplikacji i treści marketingowo-sprzedażowych, aby były jak najbardziej interesujące i przyjazne w wyświetlaniu na kilkucalowym ekranie. Oznacza to m.in. większe niż dotąd korzystanie z wideo pionowego oraz budowa kanału bieżącego kontaktu z klientem i przesyłanie jemu/jej w czasie rzeczywistym ofert, zniżek, bonusów, wskazówek czy porad, przydatnych w wyborze produktu. Treści muszą być dostępne od razu – a obok, nienachalnie, powinien znajdować się przycisk „kup”. Jeśli klient będzie zadowolony z wygody przeglądania i precyzji dostarczonych informacji, zdecyduje się na transakcję - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.