Twoje Studio Pracy - nowe podejście IKEA do rekrutacji

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 11:10

Twoje Studio Pracy - nowe podejście IKEA do rekrutacji Fot. IKEA

IKEA w Polsce stworzyła przestrzeń dla osób chcących poznawać firmę jako markę pracodawcy. To pierwsze takie miejsce IKEA na świecie. Twoje Studio Pracy stanowi innowacyjny przełom w postrzeganiu i podejściu do rekrutacji oraz odpowiedź na współczesne trendy. Za jego sprawą proces ten jest bardziej partnerski, dopasowany do indywidualnych preferencji kandydatów i pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy, jeszcze przed zatrudnieniem.

Wyniki badania „Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby” przeprowadzonego na zlecenie IKEA pokazują, że stres i zdenerwowanie to najczęstsze skojarzenia z procesem rekrutacji do pracy. Deklaruje to odpowiednio 40% i 20% badanych. Tylko 10% ankietowanych wskazuje przyjazną atmosferę jako coś, co kojarzy się z rekrutacją. Jednocześnie blisko połowa osób aktywnych zawodowo i poszukujących pracy oczekuje, że procesowi rekrutacji towarzyszyć będzie otwartość i przyjazna atmosfera. To jedno z trzech najważniejszych oczekiwań obok bycia wysłuchanym z uwagą i skupieniem podczas rozmowy (35%) i przekazaniem informacji zwrotnej o wyniku procesu rekrutacji przez osobę, która ją prowadziła (52%), wymienianych przez osoby biorące udział w badaniu.

– Obecnie obserwujemy różnice między podejściem do klienta i do kandydata. Jako klienci mamy szeroki wybór produktów i usług, korzystamy ze spersonalizowanych rozwiązań, a decyzje zakupowe podejmujemy bardziej świadomie. Komunikacja z klientami ma dziś inny wymiar – wiele kanałów, w tym media społecznościowe pozwalają na dotarcie z ofertą dopasowaną do ich potrzeb. Jednocześnie dostrzegamy, że współczesny rynek pracy wciąż nie oferuje takich możliwości dzisiejszym kandydatom, a procesy rekrutacyjne często opierają się na ściśle określonych schematach. Kandydaci nie mają możliwości dostosowania rekrutacji do swoich potrzeb, a samo słowo „rekrutacja” wciąż nie kojarzy się z przyjaznym doświadczeniem. W IKEA chcemy to zmienić i zlikwidować te różnice. Jeśli klienci mogą personalizować swoje usługi, dlaczego kandydat nie może tego robić? Dziś rozpoczynamy te zmiany i chcemy realizować je wspólnie z kandydatami. Dodatkowo zależy nam na tym, aby odpowiedzieć na potrzeby ludzi i stworzyć taką relację, która stawia na autentyczność, partnerstwo, możliwość poznawania i doświadczania firmy. Wierzymy, że obecny rynek pracownika wspiera te zmiany, a Twoje Studio Pracy zainspiruje do ich przeprowadzania również innych pracodawców – mówi Małgorzata Bochenek, Deputy Country HR Manager, IKEA Retail w Polsce.

Twoje Studio Pracy to fizyczny wymiar innowacyjnego podejścia do rekrutacji opartej o ideę personalizacji, w której kandydaci mogą swobodnie zaprezentować siebie i swoje talenty. Za jego sprawą rekrutacja jest bardziej wartościowym i otwartym procesem, a także pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy przez osoby, zainteresowane firmą.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.