Tylko 28 proc. Polaków utożsamia znane marki z jakością

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2018 12:02

Tylko 28 proc. Polaków utożsamia znane marki z jakością Fot. Shutterstock.com

Jakość produktu, zdaniem 71 procent polskich konsumentów, jest najważniejszym kryterium zakupowym w Polsce. Polacy nie wierzą reklamom, a zaufanie do produktów znanych marek deklaruje jedynie 28 procent. Certyfikaty jakości przed dokonaniem zakupu sprawdza trzy czwarte Polaków, a ponad połowa (61 proc.) im ufa. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie TÜV Rheinland Polska przez instytut Kantar Millward Brown.


Prawie trzy czwarte polskich konsumentów twierdzi, że podczas zakupów produktów niespożywczych kieruje się głównie kryterium jakości produktu, a dla 61 proc. decydująca jest cena – wynika z badania TÜV Rheinland Polska, które zostało zrealizowane przez Kantar Millward Brown.
Co trzeci badany wskazywał, że przy wyborze produktu liczy się dla niego materiał, z którego towar jest zrobiony oraz marka producenta. Tylko 6 proc. Polaków deklaruje, że na ich decyzję zakupową ma wpływ obejrzana reklama.
Blisko połowa (45 proc.) nie widzi zależności między marką a jakością, przeciwnego zdania jest 39 proc. badanych. Tylko 28 proc. konsumentów twierdzi, że kupuje produkty markowe, bo gwarantują jakość. Co ciekawe, 32 proc. badanych kupuje towary mniej znanych producentów, bo ich zdaniem są porównywalnej lub nawet lepszej jakości.

Dla większości jakość to przede wszystkim trwałość (jest zrobiony z dobrego materiału, dobrze złożony) oraz bezpieczeństwo dla życia i zdrowia użytkowników – uważa tak siedmiu na dziesięciu badanych. Ponad połowa (55 proc.) postrzega jakość jako użyteczność (produkt jest wygodny, ergonomiczny), a także jako zgodność z normami i przepisami prawnymi (51 proc.). Tylko 45 proc. rozumie jakość produktu jako jego sprawność (np. szybkie działanie). Oznacza to, że dla Polaków najbardziej liczy się, by produkt nadawał się do użycia długoterminowo i był bezpieczny dla
zdrowia użytkowników. - Polacy widzą siebie jako świadomych konsumentów, którzy bazują przede wszystkim na własnych doświadczeniach i spostrzeżeniach przy wyborze produktu – mówi Janusz Grabka, prezes TÜV Rheinland Polska. – To świadczy o aspiracjach konsumenckich Polaków, których sytuacja materialna jest coraz lepsza. Nie chcą już wyłącznie płacić jak najmniej za kupowany towar, oczekują przede wszystkim dobrego jakościowo produktu. To duże wyzwanie dla branży handlowej, która będzie zmuszona do rywalizacji o coraz lepszą relację jakości do ceny produktu – dodaje prezes TÜV Rheinland Polska.
Z badania wynika również, że trzy czwarte Polaków sprawdza certyfikaty jakości. Większość (61 proc.) im ufa, choć wiedza konsumentów na temat certyfikacji jest bardzo ograniczona - tylko 29 proc. badanych wie, w jaki sposób są testowane produkty w laboratorium. - Dlatego prowadzimy kampanię edukacyjną „Testerzy Jakości” na Youtube, gdzie uświadamiamy konsumentów na temat badań i certyfikacji produktów i uczymy, na co zwracać uwagę, by samodzielnie weryfikować jakość produktu – uważa Czampiel.

Wyniki badania TÜV Rheinland Polska pokazują przede wszystkim rosnące aspiracje konsumentów w Polsce, co może stanowić coraz większe wyzwanie dla producentów. 

Badanie przeprowadził instytut Kantar Millward Brown w dniach 22-28 października 2018 r. za pomocą komputerowo wspomaganych wywiadów telefonicznych (CATI) w ramach syndykatowego sondażu telefonicznego CATIBUS na reprezentatywnej próbie 1001 dorosłych Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,48

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.