Ufaj, ale kontroluj – jak ograniczyć straty wynikające z kradzieży towarów

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2016 09:22

Ufaj, ale kontroluj – jak ograniczyć straty wynikające z kradzieży towarów Fot. Shutterstock

Choć Polska zajmuje wysoką pozycję wśród krajów o najniższym odnotowanym poziomie strat w handlu detalicznym, koszty kradzieży w polskich placówkach handlowych w ostatnim czasie wzrosły o 28 proc. Sieci handlowe starają się zahamować tę tendencję, a inwestowanie w wyspecjalizowane agencje ochrony jest coraz częściej ujęte w ich budżetach. Warto ten wydatek ponieść.

Powołując się na wyniki badań, można wysnuć kilka wniosków. Złodzieje sklepowi oraz nieuczciwi pracownicy obierają sobie za cel produkty w małych opakowaniach, stosunkowo łatwe do ukrycia, których późniejsza odsprzedaż jest prosta i szybka. Najczęściej kradzionymi produktami były elektronarzędzia, akcesoria mobilne i modowe, baterie, alkohole oraz golarki.
W kategorii żywność i napoje najchętniej kradzionym towarem były wina i wyroby spirytusowe – czasem konsumowane jeszcze na terenie sklepu. Spośród innych często kradzionych towarów wskazano kosmetyki do makijażu, smartfony, baterie oraz sery.

Jak wybrać usługodawcę
Detaliści nie ustają w wysiłkach, by swoje straty minimalizować. Wymaga to inwestycji zarówno w nowoczesne technologie, jak i dodatkowy personel. Wiele sieci decyduje się na outsourcing usług ochroniarskich. - Aby wybrać dobrą agencję ochrony, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na doświadczenie poparte referencjami u klientów z podobnej branży oraz posiadane know-how. Ważny jest również zasięg działania oraz dostępność osób zajmujących się nadzorem bezpośrednim nad usługą. Dobrze jest sprawdzić jak długo firma działa na rynku, jaki ma system wynagradzania swoich pracowników oraz jaki zakres usług z obszaru bezpieczeństwa oferuje – mówi Tomasz Kozłowski z Impel Security.

Profesjonalna agencja jest elastyczna w dostosowywaniu się do potrzeb klienta i doskonale rozumie specyfikę ochrony obiektów handlowych. Dzięki wyspecjalizowanej załodze może realizować ochronę z uwzględnieniem szczególnych wymagań i potrzeb wynikających z lokalizacji lub asortymentu i formy sprzedaży. - Kluczowa jest topografia miejsc, którymi towar może wychodzić ze sklepu (np. wyjścia ze sklepu, linia kas, wyjście z magazynu) oraz procesów w jakie warto zaangażować pracowników ochrony (sprawdzania dostaw do klientów, utylizacja towaru, przyjęcie towaru, itd.) – wyjaśnia Tomasz Kozłowski.
Działalność agencji ochrony koncentruje się na zabezpieczeniu przed kradzieżami wewnętrznymi i zewnętrznymi (loss prevention), zapewnieniu bezpieczeństwa osób i mienia na chronionym terenie, monitorowaniu systemów SSWiN, CCTV i PPOŻ, bezpiecznego transportu i obsługi gotówki, a także wsparciu w sytuacjach kryzysowych (ewakuacja budynku, pożar, zalanie).

Pakiet korzyści
Inwestując w agencję ochrony detaliści uzyskują przede wszystkim oszczędności z tytułu minimalizacji strat. - Jednym z wyznaczników skuteczności ochrony są wyniki inwentaryzacyjne i to one w dużej mierze odzwierciedlają jej skuteczność. Są do dane poufne i w każdej sieci wygląda to inaczej. Zależy to oczywiście od nakładów na ochronę zarówno fizyczną, jak i techniczną i poziomu tolerancji strat danej sieci – podkreśla dyrektor Impel Security Polska.

Wyspecjalizowana firma zapewnia również szybką komunikację i stały nadzór nad usługą, bezpieczeństwo klientów (pierwsza pomoc przedmedyczna i szybka reakcja na incydenty) oraz dba o dobry wizerunek obiektu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • ewa 2016-10-28 21:18:42

    Pracowałem w Impelu dwa lata i się naoglądałem jak wygląda brak kontroli.

  • Tola 2016-10-07 19:56:48

    Mi kontrola nie przeszkadza, jeśli człowiek nie ma nic za skórą to czujne oko ochrony bramka czy kamery niczemu nie szkodzą, a wręcz zwieszają jeszcze bezpieczeństwo również klienta

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,89

  • Śr

    3,36

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7557
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.