UOKiK: Eurocash i Mila konkurują między sobą na 21 rynkach lokalnych

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2017 14:32

UOKiK: Eurocash i Mila konkurują między sobą na 21 rynkach lokalnych Sklep Mila w Płocku

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Eurocash i właściciel sklepów Mila konkurują ze sobą na 21 lokalnych rynkach, ponadto pomiędzy tymi podmiotami zachodzi relacja dostawca - odbiorca – poinformował UOKiK. Urząd podkreśla, że skierowanie do drugiego etapu postępowania w sprawie przejęcia przez Eurocash kontroli nad właścicielem sieci sklepów Mila nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Eurocash poinformował, iż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie dotyczące przejęcia sieci supermarketów Mila do drugiej fazy. Jak podała wówczas spółka, postanowienie zakłada m.in. przeprowadzenie analiz lokalnych rynków detalicznej sprzedaży FMCG w kilkunastu miejscowościach, w których działają zarówno sklepy Mila, jak i sklepy powiązane z Grupą Eurocash (Delikatesy Centrum lub/i Eko).

UOKiK informuje obecnie, iż zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem, urząd uznał, że terenem, na którym przedsiębiorcy rywalizują ze sobą jest obszar 10-15 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. - Uczestnicy koncentracji rywalizują ze sobą aż na 21 określonych w ten sposób lokalnych rynkach. Ponadto pomiędzy Eurocash i Domelius zachodzą relacje dostawca-odbiorca. Pierwsza ze spółek jest hurtowym sprzedawcą wyrobów tytoniowych i impulsowych (np. ustawionych blisko kasy), natomiast sieć sklepów Mila jest jej potencjalnym klientem – czytamy w komunikacie UOKiK

- Postępowanie przeszło do drugiej fazy, ponieważ niezbędne jest przeprowadzenie badania rynku. UOKiK musi przede wszystkim sprawdzić udziały rynkowe uczestników transakcji oraz ich konkurentów. Pozwoli to na ocenę, czy koncentracja nie stanowi zagrożenia dla konkurencji. Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia - dodano.

Działalność uczestników koncentracji pokrywa się w zakresie detalicznej sprzedaż artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku. Eurocash jest organizatorem sieci sklepów detalicznych, m.in. Delikatesy Centrum, Groszek, czy Lewiatan. Zajmuje się również sprzedażą hurtową. Właścicielem sieci Mila jest spółka Domelius z Cypru.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.