Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Urządzenia mobilne gonią komputery w sprzedaży internetowej

Autor: pr, dlahandlu.pl 21 września 2016 10:37

Urządzenia mobilne gonią komputery w sprzedaży internetowej fot. shutterstock

Wraz z rozwojem nowych technologii, polscy e-konsumenci zaczynają przenosić się z zakupami internetowymi na ekrany urządzeń mobilnych. Do celów zakupowych 41 proc. internautów wybiera smartfona, 24 proc. tablet, a 2 proc. czytnik e-booków.

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie zakupy przez telefon deklaruje 41 proc. e-konsumentów (o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem). Popularność zakupów przez tablet i czytnik e-booków pozostała na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego (odpowiednio 24 i 3 proc. wskazań), podczas gdy komputery stacjonarne wybiera 57 proc. kupujących w sieci. Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do robienia zakupów online pozostaje laptop ─ do tego celu wykorzystuje go 81 proc. polskich internautów.

Wiele stron wciąż bez wersji mobilnej

Mimo rosnącej popularności m-commerce i chęci korzystania z tego typu rozwiązań, konsumenci napotykają szereg trudności podczas zakupów w sieci. Najczęściej wskazywane przeszkody są związane interfejsem stron. Ponad połowa kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych skarży się na niewygodne formularze (58 proc.) oraz niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (52 proc.). To jednak problemy, które wymienia mniej internautów niż w 2015 roku ─ wówczas było to odpowiednio 61 proc. i 56 proc. Internauci częściej wskazują również na problemy z płatnościami za e-zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych (napotkało je 40 proc. respondentów w 2016 roku, w porównaniu do 26 proc. w roku 2015).

Zakupy wielokanałowe

Z raportu wynika, że już 61 proc. badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie i finalizowało je na innych urządzeniach – komputerze lub tablecie. – Wiele wskazuje na to, że te wartości będą wzrastać. Zarówno liczba osób kupujących przez urządzenia mobilne, jak i liczba osób rozpoczynających zakupy na smartfonach – twierdzi Marek Molicki, ekspert od e-commerce z Gemiusa. – Trudno dziś jednak jednoznacznie stwierdzić kiedy zakupy mobilne staną się popularniejsze od zakupów dokonywanych przez laptopy. Niewykluczone jednak, że stanie się to szybciej niż przypuszczamy. W ubiegłym roku w czasie Cyber Monday w USA aż 49 proc. odwiedzin w sklepach internetowych oraz 28 proc. transakcji dokonano za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ponieważ udział ruchu z urządzeń mobilnych rośnie, możemy się spodziewać, że Polacy coraz chętniej będą kupowali przez smartfony i tablety.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.