Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Urządzenia w technologii Internetu Rzeczy wychwytują ścieżki zakupowe klientów

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2016 14:42

Opracowanie Capgemini, Intel i The Customer Goods Forum w Internecie Rzeczy upatruje możliwości poprawienia doświadczeń konsumenckich bez zbędnych ingerencji w prywatność użytkowników sieci – pod warunkiem, że działania będą prowadzone za pozwoleniem klienta.

IoT funkcjonuje w oparciu o urządzenia mobilne, które w miarę codziennego użytkowania wchodzą ze sobą w sieć interakcji. To z kolei pozwala na kolekcjonowanie ogromnych ilości danych, które usystematyzowane mogą pomóc sieciom handlowym dostarczać swoim klientom spersonalizowaną ofertę produktową. Tego rodzaju analityka sprawdza się również w projektowaniu łańcucha dostaw, ochronie produktów szczególnie wrażliwych na transport czy aranżowaniu sklepowych wnętrz. IoT wykorzystuje już z powodzeniem segment automotive, który w swoich rozwiązaniach zastosował dane pochodzące z sensorów zainstalowanych w pojazdach. Jednocześnie ośrodek Gartner podaje, że do 2020 roku liczba urządzeń w sieci IoT wyniesie 26 miliardów.

- Wartość IoT nie jest kreowana przez same rzeczy („Things”), ale przez użycie i wykorzystanie danych, które biznes już ma, ale jeszcze nie wie jak je przetworzyć, lub wykorzystanie nowo pozyskanych danych np. z sensorów lub sieci. Chodzi o to, żeby umiejętnie skorzystać z bogactwa danych na temat chociażby zachowań konsumenckich - tłumaczy Marek Woźny, dyrektor zarządzający Application Services, Capgemini Polska.

Przykład stanowi wykorzystanie sensorów ruchu w sklepach, które wychwytują ścieżki zakupowe, produkty zwracające szczególną uwagę klienta lub czas spędzony przy konkretnej półce. Dodatkowe czynniki wpływające na jego decyzje to m.in. aktywność w mediach społecznościowych czy prognoza pogody. Z tych danych skorzystała już marka Pantene, która współpracując z aplikacją Weather Channel proponowała swoim użytkownikom produkty do włosów dopasowane do aktualnych warunków atmosferycznych.

O sile budowania konsumenckiego przywiązania i zaufania przekonał się z kolei włoski producent makaronów Barilla. Współpracując z Cisco umożliwiła klientom obserwowanie procesu produkcji swoich flagowych produktów – od zbiorów zbóż po dostarczenie gotowych paczek na sklepowe półki. Konsumenci przekonali się, z jakich zbiorów pochodzą składniki makaronu czy na jakim etapie znajduje się obecnie produkcja. W ten sposób Barilla dostarczyła swoim klientom rzetelnych informacji na temat jakości produktu, podbudowała zaufanie do firmy i uniknęła innych, o wiele bardziej kosztownych działań wizerunkowych i promocyjnych.

Oprócz działań widocznych dla konsumentów, IoT pozwala lepiej zarządzić procesem logistycznym. Sieć połączonych urządzeń i analityka pokazują, które elementy generują straty, a gdzie można spodziewać się przestojów w produkcji. IoT to także szansa na uzupełnienie sklepowych magazynów. Tak dzieje się we flagowym sklepie Levi Staruss & Co w San Francisco. Sensory ruchu analizują zawartość półek w sklepie i dostarczają danych, jakie zamówienie powinno zostać wysłane do magazynu głównego. Podobne rozwiązanie, choć stosowane w domu, proponuje swoim klientom Amazon. Przy użyciu Amazon Button, bez wychodzenia z domu, można zamówić brakującą chemię domową lub artykuły spożywcze. We współpracę z amerykańskim gigantem weszły już takie marki jak Olay, Gilette czy Tassimo.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.