Usługa darmowego zwrotu może zwiększyć obroty e-sklepu od 50 do aż 350 proc.

Autor: pr 30 listopada 2015 14:47

Nowy raport przygotowany przez Clear Returns sugeruje, że podczas tegorocznego Black Friday wartość sprzedaży online na terenie Wielkiej Brytanii może osiągnąć nawet 1 mld funtów. Jak przewiduje raport, aż 160 milionów funtów może trafić z powrotem do kupujących w związku z rosnącą również w tym czasie liczbą zwrotów dokonywanych zamówień.

- Nasze dane dowodzą, że koszt pozyskania klientów w tak gorącym okresie zakupowym może być naprawdę wysoki. Podczas tego rodzaju szczytów każdy z produktów objętych promocją na poziomie 15-50% może zostać zwrócony w momencie, kiedy personel obsługujący pozostałe – często o dużo większej wartości – zamówienia, będzie zajęty ich przygotowywaniem – komentuje Vicky Brock, prezes Clear Returns.

Co więcej, z raportu Playing For Keeps wynika, że kwestia zwrotów zamówień ma dużo szerszy wymiar i może wpływać na tzw. „czas życia danego produktu”. Przyczyną są konsumenci, którzy często dokonują zakupów internetowych, a większość z nich zwracają. Stanowią oni około 5% wszystkich użytkowników e-sklepów, ale odpowiadają także za 40% wszystkich dokonywanych zwrotów.

- Pozytywnym trendem, który stopniowo zakorzenia się w sektorze e-commerce, jest oferowanie przez coraz większą liczbę e-sklepów szybkiej i często darmowej dostawy towarów oraz zapewnienie bezpłatnego zwrotu zakupionych artykułów. Są to absolutnie najważniejsze kryteria mające wpływ na ostateczną decyzję zakupową klientów sklepów internetowych. Nasze badania wskazują, że możliwość darmowego zwrotu produktów może przyczynić się do zwiększenia obrotów sklepu internetowego od 50% do aż 350%. Ponadto firma badawcza Gemius w jednym z ostatnich raportów podała, że 83% internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu. Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga jednak efektywnej obsługi logistycznej – szczególnie w tak intensywnym czasie, jak świąteczny sezon zakupowy – która zapewni płynność realizacji bieżących zamówień - podsumowuje Rossen Hadjiev, członek zarządu Grupy Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • adam 2015-11-30 15:53:23

    wolę mieć milion obrotu i 100tys zysku netto

    niż 3,5 miliona, 15-50% zwrotów i setki tysięcy straty



    piszecie o obrotach,

    bez zysku firmy nie przeżyją,

    kredyty się skończą i bankructwo

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.