Symetria UX przetestowała sklep bezobsługowy Take&Go

Autor: Symetria UX 23 września 2019 17:54

Symetria UX przetestowała sklep bezobsługowy Take&Go fot. materiały prasowe

Napisy na budynku Take&Go: “Sklep przyszłości” lub“#BezKas przyciągają, ale gdy klienci widzą wymóg ściągnięcia aplikacji, niektórzy z nich  odchodzą komentując: “ej, oni chcą ode mnie wszystkie dane”. Take&Go wymaga bowiem podania bardzo wielu danych (m.in. karty płatniczej, adresu zamieszkania i numeru telefonu, nazwiska, adresu e-mail). Formularz jest przejrzysty i prosty - wskazuje Krzysztof Miotk, Junior UX Researcher, Symetria.

Otrzymujemy informacje, że będzie potrzebne potwierdzenie mailowe, ale brakuje informacji o tym, że nie ma możliwości późniejszej zmiany maila. Jeżeli podczas rejestracji zrobiliśmy literówkę to nie wejdziemy do sklepu. Ponowna rejestracja jest niemożliwa, jeżeli nie mamy drugiego numeru telefonu przy sobie. Właściwie nie możemy zrobić nic: obsługi w sklepie nie ma, możliwości kontaktu przez aplikację również. Zostaje nam napisanie maila do firmy i cierpliwe czekanie. Problem stanowią również nieprecyzyjne komunikaty w aplikacji. Aby otrzymać KOD QR (który jest konieczny do wejścia do sklepu) musimy dodać i zweryfikować kartę płatniczą oraz mail. Niestety rzeczy “Must have” są przedstawione w sposób mocno informacyjny. Brakuje jasnego komunikatu, który będzie mówił “Zrób to, bo inaczej nie wejdziesz”. Najpierw widzimy informację o nieaktywnej karcie płatniczej. Po jej dodaniu pojawia się informacja o adresie e-mail - zauważa Krzysztof Miotk.

Jeżeli ściągamy aplikacje przed wejściem do sklepu to musimy być mobilni: posiadać synchronizację maila, a w przypadku niektórych banków dodatkowo zostaniemy poproszeni o potwierdzenie płatności (1 zł w celu weryfikacji danych), co może potrwać kilkanaście minut. Jeżeli nie umiemy zrobić tego na telefonie, to niestety jesteśmy zmuszeni wrócić do domu i potwierdzić mail na komputerze. Dość paradoksalne jest, że łatwiej zmienić w aplikacji swoje nazwisko niż niepotwierdzony mail.

Take&Go jest małym sklepem, ale mimo to, na każdym kroku pokazują nam się wskazówki. Od tych bardzo istotnych, jak informacja o konieczności ponownego przyłożenia QR, jak i mniej potrzebnych (jak np. informacja gdzie jest wyjście - którego z powodu wielkości sklepu nie tracimy z oczu w żadnym momencie). Każda wskazówka składa się z dużej ikony, napisu i strzałki. Ciężko o wskazanie bardziej precyzyjnej informacji offline w sklepie.

Take&Go doskonale wie co jest “na fali” swojej grupy docelowej. Po przekroczeniu bramki wejściowej możemy zauważyć papierowe torby na zakupy. Sklep jest otwarty w niedziele niehandlowe, ale trzeba go traktować raczej jako ratunek kiedy zabraknie nam pojedynczego składnika, bo przy większych zakupach jest po prostu niepraktyczny - zauważa przedstawiciel Symetrii.


  • Janek Poznań 2019-09-23 20:43:59

    Do bani ten sklep...w sklepie klimat robi mozliwosc pogadania z obsługą...bierz i idz,to taka gorsza, jeszcze bardziej bezowobowa wersja wielkopowierzchniowych... rownie dobrze mozna zamawiac przez net tyle że te z internetu ktos przyniesie za nas. W bezobslugowym znika cala przyjemnosc kupowania.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.