VI FRSiH: Czy Biedronka jest naprawdę najtańszym sklepem?

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2013 16:56

VI FRSiH: Czy Biedronka jest naprawdę najtańszym sklepem?

Biedronka nie jest sklepem najtańszym w Polsce, ale takim, który potrafił wykreować wizerunek najtańszego sklepu - mówił Roman Górny, prezes Herbapolu-Lublin SA, podczas sesji „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce". - To klienci nas weryfikują. Gdyby na komunikacji marketingowej niskich cen opierały się wybory klientów, nie bylibyśmy liderem rynkowym - ripostował Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska SA.

Jak mówił Roman Górny, Biedronka jest liderem w kreowaniu wizerunku taniego sklepu. - Czy jest rzeczywiście tanim sklepem, na to pytanie trzeba sobie odpwiedzieć. Czy polski konsument wybiera Biedronkę, bo jest tania? Czy może dlatego, że ma takie wrażenie? Myślę, że część konsumentów wybiera Biedronkę z innych powodów, które są ważniejsze niż cena - mówił prezes Herbapolu-Lublin SA.
Roman Górny przyznał przy tym, że to nie cena jest najważniejszym kryterium wyboru polskich konsumentów. - Często demonizujemy temat cen. Tymczasem konsument mówi w swoich deklarachach, że cena jest ważna, ale nie mówi, że najważniejsza. Gdyby była najważniejsza, marki własne miałyby 70 proc. rynku - powiedział.
- Chętnie zobaczę analizę, przygotowaną przez profesjonalną instytucję, zajmującą się analizami, która pokaże, że nie jesteśmy najtańszym sklepem. Śledzę informacje prasowe na ten temat, okazuje się, że już nawet Alma Market jest tańsza od Biedronki - odpowiedział Alfred Kubczak.
- Myślę, że nasi klienci weryfikują to lepiej, niż profesjonalne instytucje i polski klient potrafi znaleźć najniższą cenę na rynku - dodał.
Zwrócił uwagę na kwestie wspierania przez Biedronkę dostawców i producentów, którymi są często średnie firmy. - Strategia, którą przyjęliśmy, która między innymi jest czynnikiem naszego dynamicznego rozwoju, spowodowała ewolucję wielu producentów, którzy zaczęli mierzyć się z większymi od siebie i zdążyli przejść z kategorii średnich w kraju do kategorii średnich w skali europejskiej czy globalnej. Przykładem jest firma, mała w przeszłości, która teraz jest teraz eksporterem do kilkunastu krajów, a która otwarcie mówi, że zawdzięcza to współpracy z nami - mówił Alfred Kubczak.
Dodał, iż Biedronka jest świadoma barier, jakie stoją przed producentami przy wejściu do sieci. - Podejmujemy kroki by obniżać bariery wejścia - mówił.
Zdradził także, iż w najbliższych latach kluczowe dla rozwoju Biedronki będą duże aglomeracje. - To tutaj jest najmniejsze nasycenie jeśli chodzi o dostępność mieszkańców do sklepów dyskontowych. Formaty, które do tej pory rozwijały się w aglomeracjach, nie do końca zagospodarowały przestrzeń, która nadal pozostaje wolna. Są to atrakcyjne miejsca dla naszych inwestycji. Co nie znaczy, że będziemy zapominać o mniejszych miejscowościach - mówił dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.