Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

VI FRSiH: Załamanie koniunktury w handlu zalążkiem multiformatowości

Autor: www.dlahandlu.pl 7 listopada 2013 12:25

VI FRSiH: Załamanie koniunktury w handlu zalążkiem multiformatowości

- W przypadku multiformatowości należy zadać sobie pytanie o początek tego trendu. Rok 2008 był dla handlu w Polsce doskonały, załamanie koniunktury przyszło w latach 2011-12 i to właśnie ono stało się zalążkiem rozwoju multiformatowości. W czasach większego ryzyka sieci inwestowały mniej, elastycznie reagowały na zmiany i szukały swoich szans na rynku - powiedziała podczas debaty "Multi-channel - efektywne strategie sieci handlowych na polskim rynku" na VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zakładu Rynku Usług, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktury.

 - Nie bez znaczenia jest również fakt, że dzisiejszy konsument jest dużo lepiej wyedukowany, świadomy, zwraca uwagę na wiele spraw, a także rozsądnie wydaje pieniądze. Możemy powiedzieć, że konsument się zdywersyfikował, dlatego też sieci handlowe chcą dotrzeć do różnych grup. Stąd właśnie wyrosła multiformatowość. Inne czynniki, które sprzyjają jej rozwojowi to demorafia, deficyt czasu wolnego, a także rozwój nowych technologii. Powiedziałabym nawet, że handel upowszechnia nowoczesne technologie - mówiła Urszula Kłosiewicz-Górecka.

 - Oferta asortymentowa i usługowa (coraz więcej usług w sklepach) krzyżują się, spotykają w jednym miejscu i to daje nowe możliwości. Na przykładzie hipermarketów obserwujemy wiele różnokierunkowych przemian - od zmniejszania powierzchni po zmianę asortymentu i zupełnie nowe funkcje obiektów handlowych, wzbogaconych właśnie o sektor usług. Te wszystkie działania budują wizerunek firmy. Trzeba efektywnie komunikować się z konsumentem, określić kim jest klient kluczowy, usprawnić logistykę oraz rozwijać usługi - ocenia Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Jej zdaniem koncepty sieciowe będą budziły zainteresowanie klientów, a handel stacjonarny i pozastacjonarny uzupełniają się. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.