Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

VII FRSiH: Biedronka najsilniejszą marką w polskim handlu

www.portalspozywczy.pl 20 października 2014 09:45

Podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Joanna Adamska, Consumer Insight and Shopper Director w Nielsen Company zaprezentowała wyniki badania siły marek sieci handlowych, przeprowadzonego przez swoją firmę w całej Europie. Okazało się, że w Polsce zdecydowaną dominacją pochwalić może się Biedronka.

Jak poinformowała Adamska, wskaźnik siły marki sieci w badaniu Nielsena przybierać może wartość od 0 do 10. Gdy przyjmie wartość 3, oznacza to, że sieć już naprawdę silna. Okazuje się, że ze względu na m.in. bardzo silne rozdrobnienie handlu, sieci obecne w Polsce nie osiągają zbyt wysokiej wartości wskaźnika.

W Polsce na pierwszym miejscu z ogromną przewagą znalazła się Biedronka (2,9). Za nią uplasowało się ex aequo trzech detalistów: Lidl, Tesco i Kaufland - wynik tych sieci to 1,5. Na piątym miejscu znalazł się Carrefour (1,1), a na szóstym Auchan (1,0).

W Europie największą wartość dla konsumenta ma sieć ICA w Szwecji (4,6), ale też Migros w Szwajcarii (4,2), Mercadona w Hiszpanii (3,8) oraz Pingo Doce w Portugalii (3,7). Na kolejnych miejscach znalazły się: Kaufland w Bułgarii (3,5), Albert Heijn w Holandii, Rema 1000 w Norwegii i Coop w Szwajcarii (wszystkie po 3,3), Kaufland na Słowacji (3,1) oraz Tesco na Węgrzech (3,0).

Pokazuje to, że nie ma jednej sieci, która królowałaby wszędzie - w różnych krajach koronę lidera dzierży ktoś zupełnie inny, mimo że w Europie działa wiele sieci o zasięgu międzynarodowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.