VII FRSiH: Biedronka powinna pójść śladem Mercadony

www.portalspozywczy.pl 20 października 2014 10:43

VII FRSiH: Biedronka powinna pójść śladem Mercadony

Biedronka posiada w Polsce już 2,5 tys. sklepów. W planach sieci jest rozwój do 3 tys. placówek do końca 2015 r. Prognozy Espirito Santo z października ubiegłego roku mówiły, że do 2020 r. Biedronka może posiadać aż 3850 sklepów. W trakcie VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu te prognozy za mniej realne - w świetle ostatnich wydarzeń na rynku - uznał Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investmento.

W ciągu ostatnich pięciu kwartałów obszar sprzedaży Biedronki zwiększył się aż o 75 proc. W tej sytuacji, zwłaszcza gdy dynamicznie zwiększa się zwłaszcza liczba sklepów w dużych miastach, trudno jest utrzymać wysokie wzrosty like-for-like. Biedronka powinna się zastanowić, czy nie wyhamować trochę tempa ekspansji - mówił Filipe Rosa.

Jak tłumaczył Rosa, za ideą 3850 sklepów Biedronki stało to, iż docelowo na jedną placówkę sieci miałoby przypadać ok. 10 tys. mieszkańców Polski. Wydaje się, że pod obecną postacią Biedronka może nie rozrosnąć się do prognozowanych rozmiarów w tak szybkim tempie. Natomiast trzeba pamiętać, iż sieć testuje obecnie nowe, wręcz rewolucyjne rozwiązania (biorąc pod uwagę, iż mamy do czynienia ze sklepem dyskontowym) - a Biedronka w odmienionym koncepcie może rozwijać się w trochę innym tempie, niż dotychczas.

Zdaniem Rosy, Biedronka będzie musiała w najbliższym czasie ewoluować w tym kierunku, w którym ewoluowały m.in. hiszpańskie dyskonty Mercadona. Posiadają one 8 tys. indeksów, podczas gdy w Biedronce oficjalnie jest ich zaledwie 1 tys. Zmiany, które prawdopodobnie czekają Biedronkę, takie jak poprawa asortymentu, uruchomienie mięsnego stoiska z obsługą, odnowienie stoiska z pieczywem, stoiska owocowo-warzywnego i stoiska z alkoholami, są już testowane w jednym z warszawskich sklepów sieci. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.