Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

VII FRSiH: Dla dalszego rozwoju sektora spożywczego ważna jest współpraca jego uczestników

www.portalspozywczy.pl 15 października 2014 11:52

Dla dalszego rozwoju polskiego sektora rolno-spożywczego zarówno w Polsce, jak i za granicą bardzo ważna jest wpółpraca wszystkich uczestników tego rynku i plan, który może powstać w wyniku wspólnej dyskusji - powiedział podczas panelu inauguracyjnego na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Bartosz Urbaniak, dyrektor zarządzający ds. Agrobiznesu Banku BGŻ.

Bardzo ważna jest współpraca i wspólna inicjatywa sektora, aby mieć plan, który musi powstać w wyniku dyskusji - powiedział Urbaniak.

- Wydaje mi się, że ważne jest też skoncentrowanie się na kierunkach, gdzie będziemy mogli dalej rozwijać eksport, a kraje takie jak np. Chiny to wrota do tych dalekich. Wejście na rynek, który ma 12 mld konsumentów dla kraju gdzie jest 40 mln obywateli i ok. 100 tys. producentów eksportowych, pokazuje różnice potencjału. A to musi wyjść w wyniku wielowarstwowej dyskusji i w tym względzie jestem coraz większym optymistą - dodał.

- Czyli potrzebujemy większej współpracy i zaufania między sobą - powiedział również.

Podkreślił, że właśnie w ramach dialogu rodzi się pomysł i plan do dalszego działania i rozwiązania problemów stojących przed sektorem rolno-spożywczym w Polsce, a wtedy można realizować jakąś strategię.

Bardzo ważna jest też świadomość konsumenta.

- Na końcu łańcucha jest oczywiście talerz konsumenta, który głosuje przy pomocu widelaca i noża. Właśnie w ten sposób np. polskie towary pojawiły się na rynku brytyjskim, ponieważ znaleźli się tam ludzie, którzy żądali polskich produktów - powiedział Urbaniak.

- Dużo zostało zrobione jeśli chodzi o świadomość konsumenta, ale nie damy rady wypromować jakiejkolwiek marki za granicą, jeśli nie wypromujemy jej wewnątrz kraju. Polski konsument musi być przekonany o jakości naszych produktów - dodał.

Polski sektor rolno-spożywczy to ok. 16 tys. firm. Sektor ten generuje ok. 20 proc. wartości sprzedaży całego krajowego przemysłu, ma 7 proc. udziału w polskim PKB oraz 20 mld zł udziału w eksporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.