VII FRSiH: Idealny sklep ciągle się zmienia

www.portalspozywczy.pl 17 października 2014 10:44

VII FRSiH: Idealny sklep ciągle się zmienia

Sklep idealny nie istnieje, chyba że potraktujemy go jako proces. Dlatego, aby odnieść sukces w handlu, należy zadbać o jak najlepsze dopasowanie oferty w markecie do zmieniających się potrzeb konsumentów i warunków danej lokalizacji - wynika z debaty „Polski handel szuka idealnego sklepu i najlepszej oferty" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Wśród przedstawicieli branży handlowej można usłyszeć opinię, że hipermarkety są już przeszłością. - Niektórzy twierdzą, że obecnie opłaca się otwierać wyłącznie małe sklepy - wskazał Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska, zaznaczając jednocześnie, że nie podziela tej tezy. - Uważam, że nadal wszystkie formaty sklepów mogą dobrze odnaleźć się na rynku, zarówno małe, średnie, jak i duże. Poza tym, warto zauważyć, że wielkość marketu jest pojęciem względnym. To, co w mniejszej miejscowości uchodzi za duży sklep, w innym mieście będzie odbierane jako placówka średnia. Dlatego moim zdaniem, znaczenie ważniejsza jest misja zakupowa, czyli motywacje i oczekiwania konsumentów. O tym naprawdę warto dyskutować - dodał.

Zaznaczył, że dla rozwoju sprzedaży detalicznej kluczowe w najbliższych latach będą mobilność i digitalizacja. - Dążymy do sytuacji, w której konsument będzie mógł zrobić zakupy przy pomocy jakiegokolwiek nośnika i odebrać je gdziekolwiek będzie chciał - wyjaśnił Tomaszewski. - W rozwoju handlu dużą rolę odegra też marka własna. W naszych sklepach jej udział jest wysoki. W niektórych hipermarketach co piąty sprzedany produkt to private label. Warto podkreślić, że w tym obszarze szczególnie liczy się jakość. Dlatego prowadzimy własne prace badawczo-rozwojowe. W tym roku wprowadzimy do naszych sklepów ok. 450 produktów pod marką własną. Testujemy reakcje klientów i wyciągamy z nich wnioski - tłumaczył.

Do najważniejszych trendów zaliczył również rosnącą popularność świeżej żywności. Prezes Tesco przekonywał, że kto umie zapewnić klientowi bogatą ofertę w tym obszarze, jest „skazany na sukces". Opinię tę potwierdził Maciej Stoiński, wiceprezes sieci supermarketów Piotr i Paweł. - W naszej sieci sprzedaż produktów świeżych rośnie niezwykle dynamicznie - powiedział.

Coraz większe jest też zainteresowanie konsumentów produktami ekologicznymi. W związku z tym kolejne sieci sklepów wprowadzają tego rodzaju produkty. Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia ocenił, że z punktu widzenia jego spółki to bardzo korzystna sytuacja. - Polityka hipermarketów w zakresie produktów „bio" generalnie popularyzuje w Polsce wiedzę na temat żywności ekologicznej oraz związanych z nią certyfikatów - stwierdził Chłoń. - Poza tym ilość produktów bio w sklepach wielkopowierzchniowych waha się od kilkudziesięciu do kilkuset, w zależności od sieci. Tymczasem u nas proponujemy klientom kilka tysięcy - podkreślił.- Produkcja ekologiczna to jedyna z gałęzi branży spożywczej, która w ostatnich latach konsekwentnie rośnie. W wielu krajach europejskich jej wzrost jest naprawdę dynamiczny. Również w Polsce w znacząco wzrosła ilość podmiotów zajmujących się produkcją i przetwórstwem tej kategorii żywności - dodał prezes Organic Farma Zdrowia.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.