Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

VII FRSiH: Logistyka to być albo nie być w e-commerce

Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl 17 października 2014 12:23

VII FRSiH: Logistyka to być albo nie być w e-commerce

Czy budowanie przewagi konkurencyjnej na dobrej logistyce jest kluczowe dla sukcesu w handlu internetowym? - zastanawiali się paneliści "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Wal-Mart przewagę budował na logistyce, czy to ten moment jest kluczowy dla przewagi konkurencyjnej e-sklepów? Wszystko jest kwestią skali. Przychodzi w rozwoju firmy moment krytyczny, różne obszary się stykają - jak w tradycyjnym ujęciu magazynu konsolidować skompletowane towary, jak rozpatrzyć kwestie zwrotów? To trudny proces, wymaga automatyzacji w pewnym etapie. I odpowiedzi na pytanie: jaki kierunek chcemy obrać? Minimalne koszty wysyłki przy jednoczesnej szybkie dostawie - to nie będzie tanie. Można szukać wspierających rozwiązań, sprząc to z możliwościami oprogramowania - mówił Andrzej Bonk, dyrektor systemów dynamicznych, SSI SCHÄFER Sp. z o.o.

Zdaniem Bartosza Niwińskiego, dyrektora regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company, wysokość kosztów i czas dostawy to pojęcia względne. - Najważniejsze to dać klientowi wybór. Jeśli klientowi bardzo zależy, poniesie dodatkowe koszty. Należy pamiętać, że to klient, a nie technologie, wskazują drogę rozwoju. Technologia nie rozwiązuje problemów, ale ułatwia działanie.

Wiceprezes Ruchu, Dariusz Stolarczyk, mówił o rozwoju strefy usługowej. - Naszym projektem Paczka w Ruchu odpowiadamy na potrzeby rynku. To ważna część naszego biznesu. Logistykę wysokiej jakości i nowe systemy informatyczne wykorzystujemy, by świadczyć nowoczesne usługi. Obecnie dysponujemy bazą 2 500 kiosków, za chwile będzie to 7 000 miejsc w całej Polsce. Jest to tanie z założenia, bo codziennie dowozimy prasę do tych punktów. W naszych kioskach można przesyłkę odebrać, zwrócić, ubezpieczyć, zapłacić przy odbiorze. Powiększamy też bazę klientów, którzy wykorzystują nasze magazyny. Najmniejszy klient może wybrać kiosk, wpisać numer przesyłki, wydrukować list przewozowy i przyjść z paczką do kiosku i ją nadać - tak jak na poczcie. Druga grupa to klienci prowadzący handel przez platformy typu Allegro - dla nich stworzyliśmy tzw. importery, możliwość przeprowadzania transakcji na różnych platformach i elastyczne modele współpracy.

Andrzej Bonk dodał, że dzięki internetowi również producenci nawiązują relacje z klientem, zakładając swoje e-platformy. - Mamy świadomość, że żeby coś działało trzeba zainwestować. Żeby móc cokolwiek dostarczyć, dystrybutor musi sobie postawić pytanie na jakim obszarze, jak szybko i za ile chce dostarczyć. Zamówić oprogramowanie połączone z magazynem. Trzeba myśleć jak stworzyć infrastrukturę, by realizować zadania i obietnice - mówił panelista.

Waldemar Rybarczyk, dyrektor operacyjny Merlin.pl podkreślił, że sprawna logistyka generuje duże koszty. - Opuszczamy podwarszawski magazyn. Uruchomiliśmy własną logistykę w Trójmieście i w Poznaniu, tutaj szukamy oszczędności. Logistyka może być problemem dla małych firm, które szybko się rozwijają - powiedział przedstawiciel firmy Merlin.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.