VIII FRSiH: Rewolucji w handlu nie będzie. Nie wszystko co jest trendy to wielki biznes (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2015 14:16

VIII FRSiH: Rewolucji w handlu nie będzie. Nie wszystko co jest trendy to wielki biznes (pełna relacja) Na zdj. uczestnicy debaty, fot. Żelazna Studio

Rozwój technologii będzie miał coraz większy wpływ na sektor handlu, a branża musi podążać za konsumentem, nie zapominając, że handlowiec jest głównym źródłem wiedzy o konsumencie. Jedną z kluczowych dla handlu kwestii będzie ustawa o opodatkowaniu sieci wielkopowierzchniowych, która w znaczący sposób zmieni strukturę rynku – to  wnioski wypływające z dyskusji, jaka odbyła się podczas panelu "20 lat nowoczesnego handlu w Polsce – nowy konsument, nowy handel" w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Agnieszki Gosiewskiej, dyrektora ds. kluczowych klientów w firmie Nielsen, handel detaliczny w Polsce rozwija się powoli. - Konsument kształtuje rynek, a handel spełnia jego potrzeby. Sposób życia będzie kształtował biznes, a technologia przyspieszy zmiany – mówiła ekspertka Nielsena.

Gosiewska wskazała trendy, które będą miały największy wpływ na handel detaliczny w Polsce. - Pierwszy trend jest związany ze zdrowiem i samopoczuciem (wellness). Drugi z internetem rzeczy, trzeci natomiast to tzw. hyperlocal, personalizacja oferty – bierze się z potrzeb rynku, a nie konsumenta. Klucz do sukcesu leży na przecięciu świata rzeczywistego z wirtualnym – uważa panelistka.

Zdaniem ekspertki firmy Nielsen, na handel wpłynie także rosnąca ilość użytkowników smartfonów. Ekspertka przytoczyła dane, z których wynika, że 76 proc. Polaków ma dostęp do internetu, a 41 proc. korzysta z mobilnego internetu w smartfonie.

- Już wkrótce smartfon będzie ważnym elementem zakupów i całego życia – dodała. Badania już pokazują, że klienci coraz częściej oczekują od placówek handlowych dostępu do internetu (wi-fi), samoobsługowych kas oraz kodów QR.

Agnieszka Gosiewska zwróciła także uwagę na personalizację oferty i zawężanie grup targetowych. Jej zdaniem, w przyszłości sklepów będzie mniej, ale wzrośnie ich jakość i rola. Będą one także ze sobą współpracować dla własnej korzyści.

Przyznała, że proces zakupowy nie zaczyna się w sklepie, ale znacznie wcześniej. - Trzeba umieć skorzystać z wiedzy na temat klientów sklepów. Trzeba czerpać wiedzę z zasobów, które mamy i przekuwać to w dane – podsumowała.

Czy nowe technologie zbliżą klienta do hipermarketów? Jean-Philippe Magre, prezes zarządu sieci E.Leclerc uważa, że wszelkie inwestycje muszą mieć uzasadnienie ekonomiczne. 

- To jest wyzwanie. Jak to zrobić by miało sens ekonomiczny? Cross-selling, budowa maretplaceów  - to ciekawe koncepty. We Francji jesteśmy liderem w formacie Drive. Klient zamawia towar przez internet, a w dogodnym dla siebie czasie podjeżdża pod sklep i odbiera zamówienie. Inwestujemy w to rozwiązanie, bo we Francji grunty są tanie, ale w Polsce w tej chwili nie byłoby to opłacalne. Biznes musi się bilansować, szczególnie w dobie niskich marż i dużej konkurencji – ocenił Jean-Philippe Magre.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,06

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.