VIII FRSiH: Rynek spożywczy jest już w fazie całkowitego nasycenia

www.portalspozywczy.pl 4 listopada 2015 17:49

Polski rynek wewnętrzy wyczerpał łatwe metody wzrostu. Jest graniczna ilość żywności, którą można skonsumować – mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, w trakcie debaty Rynek Wewnętrzny – główne obszary i potencjał wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse w trakcie VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W trakcie swego wystąpienia Górnicka przypomniała, że rynek spożywczy licząc w cenach konsumenta wart jest 220 mld złotych. Jest to około ¼ całego rynku detalicznego.

- Od jakiegoś czasu rynek praktycznie nie rośnie. O ile cały handel notuje wzrost, o tyle rynek spożywczy jest już w fazie całkowitego nasycenia. Na to wszystko nakłada się deflacja. Ceny żywności spadają. Notowane są niewielkie wzrosty wielkościowe, jednak wartościowo rynek wyczerpał możliwości wzrostu – wyjaśniała Górnicka.

Jak dodała z punktu widzenia producentów sytuacja jest jeszcze trudniejsza niż w handlu. 
- W ciągu ostatnich lat dynamika produkcji sprzedanej bardzo szybko spada. O ile ten rynek jeszcze w 2010 roku silnie rósł, teraz dynamika spadła poniżej 100 punktów, co oznacza spadek produkcji sprzedanej – podkreślała.

Górnicka zauważyła jednak, że na polskim rynku nadal dużo się dzieje. Są kategorie, które dynamicznie rosną, są też takie notujące systematyczne spadki. Jak przypomniała Polska jest potentatem jeżeli chodzi o produkcję drobiową, co przekłada się na wzrost w kategorii konserw i mięsa drobiowego. Rosną także makarony oraz masło. Spadki notowane są m.in. w przypadku mrożonych ryb morskich, śmietany, wina owocowego oraz serów dojrzewających.

- Eksport wydaje się dużo bardziej atrakcyjnym obszarem. Natal prognozowane są wzrosty w granicach 6- 8 proc. w przeciągu najbliższych lat – tłumaczyła.

Zaznaczyła przy tym, że dobre perspektywy wiążą się przede wszystkim z eksportem.

- Eksport wydaje się dużo bardziej atrakcyjnym obszarem. W przeciągu najbliższych lat nadal prognozowane są wzrosty w granicach 6- 8 proc. w. Żeby eksportować trzeba mieć jednak bardzo dobrze poukładaną produkcję i przemyślaną strategię na rynku wewnętrznym. Bez tego ekspansja się nie uda mówiła – mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,06

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.