VIII FRSiH: W budowaniu silnej marki spożywczej potrzebna jest żelazna konsekwencja

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2015 14:48

VIII FRSiH: W budowaniu silnej marki spożywczej potrzebna jest żelazna konsekwencja Uczestnicy debaty "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży", jaka odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Nie ma jednej, uniwersalnej strategii budowania silnej marki spożywczej. W kreowaniu pozycji brandu na pewno pomoże wyznaczenie celu, opracowanie długoletniego planu oraz przemyślany marketing, wykorzystujący możliwości, jakie daje internet. Potrzebna jest także żelazna konsekwencja i nieuleganie pokusom, zwłaszcza tym dotyczącym obniżania cen lub jakości produktów. Tego typu działania mogą się sprawdzić krótkofalowo, ale na dłuższą metę zawsze będą zgubne - to wnioski wypływające z dyskusji, jaka odbyła się podczas panelu "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży" w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podczas sesji dyskutowano o dominujących na polskim rynku trendach zarówno w zakresie zachowania konsumenta, jak i w dystrybucji. Jacek Chruściany, prezes Performance Media w trakcie prezentacji będącej wprowadzeniem do dyskusji wyróżnił trzy trendy, które przedstawiciele branży spożywczej dostrzegają wręcz intuicyjnie. Są to wygoda, trend prozdrowotny oraz smart shopping. W zakresie dystrybucji, prelegent zwrócił uwagę przede wszystkim na rozwój formatu dyskontów, ale także na kanał e-commerce.

- Dyskonty to wielka szansa, ale i ogromne zagrożenie dla producentów. Z jednej strony dzięki dobrej umowie handlowej z Biedronką czy Lidlem jesteśmy w stanie zbudować wysokie wyniki sprzedażowe, ale równocześnie utracenie dystrybucji w tym kanale jest bardzo proste. To gra zero-jedynkowa - tłumaczył prezes Performance Media, dodając, że siła negocjacyjna dyskontów jest przeogromna w związku z dużą liczbą sklepów oraz ze znacznie mniejszą liczbą SKU, niż np. w hipermarketach.

Innym trendem wyróżnionym przez Chruścianego jest rozwój e-commerce. Kanałowi temu daleko do tego, aby być kluczowym obszarem dystrybucji w branży spożywczej, niemniej jednak rośnie on systematycznie z roku na rok. Aktualnie udział e-commerce w handlu spożywczym wynosi w Polsce tylko 0,2 proc., podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to 5-8 proc. Pokazuje to, że istnieje jeszcze ogromny potencjał wzrostu.

Tematykę trendów kształtujących rynek spożywczy w Polsce kontynuował Bogusław Kowalski, prezes Graala. Odniósł się on szczególnie do tego, jak bardzo zmienia się polski konsument i czy rzeczywiście jest on smart shopperem.

- Popatrzmy nawet na siebie, na to jakimi konsumentami byliśmy 10-15 lat temu, a jakimi jesteśmy dzisiaj. Teraz jesteśmy już konsumentami bardzo świadomymi. Wiemy, czego możemy wymagać od produktu i dokonujemy bardzo świadomych zakupów, z czego producenci muszą zdać sobie sprawę. Ten, kto potrafi wyprodukować produkt, który zaspokoi zapotrzebowania konsumenta, ten będzie zwiększał sprzedaż - podkreślił prezes Graala.

W opinii Bogusława Kowalskiego, smart shopping rozwija się w Polsce. Szef producenta ryb przestrzega jednak przed rozumieniem pojęcia smart shoppingu przez pryzmat kupowania jak najtańszych produktów. Prawdziwi smart shopperzy to osoby świadomie kupujące wyroby po niskich, ale nie najniższych cenach - chodzi o to, aby mieć pewność, że będą to wyroby dobrej jakości.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.