Vistula Group zamierza uruchomić 14-16 sklepów w 2015 roku

Property News 18 marca 2015 19:53

Vistula Group SA wypracowała w 2014 r. ponad 20 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Marka Vistula w porównaniu do roku poprzedniego osiągnęła 12,7 proc. wzrost sprzedaży oraz 18 proc. wzrost zysku operacyjnego ze sprzedaży detalicznej. W 2015 roku spółka zamierza uruchomić 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. mkw. i przekroczyć poziom 315 placówek.

Kanał online marki Vistula w roku ubiegłym wykazał prawie 40 proc.dynamikę wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2013. Marka Wólczanka zanotowała 12,6 proc.wzrostu wartości sprzedaży oraz ponad 30 proc. wzrost zysku operacyjnego w sieci detalicznej rok do roku. Dynamika wzrostu sprzedaży w kanale online tej marki wyniosła ponad 70 proc., czego efektem jest przekroczenie w całym ubiegłym roku poziomu 10 proc. udziału w przychodach tej marki ogółem.

Marka Deni Cler zarządzana przez spółkę zależną DCG SA zakończyła rok 2014 stratą na poziomie 1,5 mln zł. - Poziom osiągniętego wyniku jest jeszcze daleki od oczekiwań, ale zdecydowanie lepszy niż ten osiągnięty w roku 2013. Jest to rezultat lepszej sprzedaży kolekcji jesień-zima 2014/2015 oraz podjętych działań restrukturyzacyjnych w obszarze obniżenia kosztów sprzedaży - komentuje Grzegorz Pilch, prezes zarządu Vistula Group.

W roku 2014 segment jubilerski uzyskał ponad 8 proc. wzrost sprzedaży i ponad 52 proc. wzrost zysku operacyjnego w stosunku do roku 2013.

W 2014 roku liczba salonów należących do Vistula Group liczyła 295 placówek o łącznej powierzchni sprzedażowej wynoszącej ponad 26 tys. mkw. W 2014 roku otwarto w ramach grupy kapitałowej 28 nowych salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,6 tys. mkw.  - W roku bieżącym zamierzamy przekroczyć poziom 315 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego. W ramach planów inwestycyjnych na rok 2015 planowane jest uruchomienie 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. mkw.

- W obszarze marek odzieżowych priorytetem będzie rozwój sieci detalicznej w ramach projektu franczyzowego marek Vistula i Wólczanka w mniejszych miastach o liczebności w granicach 100 tys. mieszkańców. W ciągu najbliższych dwóch lat zakładamy, że roczne tempo rozwoju sieci salonów franczyzowych w segmencie odzieżowym powinno wynosić około 10 proc. całej powierzchni detalicznej sprzedaży marek męskich. Łączne nakłady finansowe w roku 2015 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych przychodowo i wizerunkowo lokalizacjach wyniosą około 10 mln zł - mówi Grzegorz Pilch.

W bieżącym roku szczególnymi wyzwaniami dla Vistuli Group S.A. będą ochrona poziomu marży w obliczu gwałtownego umacniania się dolara amerykańskiego, w którym dokonywana jest istotna część zakupów towarów zarówno w segmencie fashion jak i jubilerskim, dalsza poprawa efektywności poprzez zwiększenie sprzedaży z metra kw. przy zachowaniu dyscypliny kosztowej, skuteczne przeprowadzenie pod względem organizacyjnym i prawnym wydzielenia marki W.KRUK oraz przywrócenie stabilnej pozycji finansowej marce Deni Cler - dodaje.

Kapitalizacja Spółki zbliża się do poziomu 400 mln zł, czyli najwyższej wartości od blisko 7 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • partaczky 2015-04-30 01:38:01

    To bardzo dobrze, bo wiele osób dostanie nową pracę o którę teraz ciężko, a z reszta w gowork.pl/opinie_czytaj,855827 pracownicy bardzo chwalą zarobki, wiec warto się starać

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,16

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.