Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W 2012 roku przeciętny Polak wydał ok. 2860 zł na zakupy w centrach handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 11 września 2013 14:48

W 2012 roku przeciętny Polak wydał ok. 2860 zł na zakupy w centrach handlowych

Polska Rada Centrów Handlowych oszacowała wartość sprzedaży w centrach handlowych w kraju. W roku 2012 sprzedaż brutto w polskich centrach wyniosła 26,3 mld euro.

- Najemcy operujący w centrach handlowych w Polsce osiągnęli w 2012 roku wynik 26,3 mld euro placując tym samym Polskę na 6 miejscu w Europie - powiedział Radosław Knap, dyrektor ds. badań rynku i nowych projektów w PRCH.
- Oznacza to również, że w 2012 roku każdy Polak wydał ok 2860 zł na zakupy w nowoczesnych centrach handlowych. W ciągu ostatnich lat dogoniliśmy rynki Europy i jesteśmy na kolejnym miejscu po Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 400 centrów handlowych, których obroty są na poziomie 7% PKB Polski - dodaje.
Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych  powołuje się na zebrane od narodowych rad centrów handlowych dane, z których wynika, że sprzedaż w centrach handlowych w 27 krajach Unii Europejskiej wyniosła w 2012 średnio 19 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej. W Polsce współczynnik ten dochodzi do 16 proc., co może świadczyć o potencjale dla dalszego rozwoju centrów handlowych w kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.